Tirsdagsøkt og pastasalat med kylling


Fargerik tights fra Luciaven / t-skjorte og sko fra Reebok (reklamelenker)

Hei dere! Dagen i dag har startet så utrolig bra, og jeg sitter virkelig her med godfølelsen nå. Først var jeg ute på tur med Guapo før turen gikk til HIT for å gjennomføre ukens andre styrkeøkt. Jeg kjørte pushups på bosu-ball i dag, det setter virkelig krav til kjernemuskulaturen. Jeg trenger å jobbe med mage og kjerne, så jeg jeg har dette med i hver økt nå. Det nye treningprogrammet mitt er så utrolig gøy å trene og jeg gleder meg virkelig til hver økt nå om dagen! Her ser dere hva jeg trente i dag:

Rumenske markløft 5 x 6, 80 kg

Sittende lårcurl 2 x 10, 61 kg

Utfall til siden med kroppsvekt 3 x 12 på hver fot

Chins 4 x 6

Pushups på bosuball 3 x 15

Sittende roing med bredt grep 3 x 10, 41 kg

Halo med kettlebell 3 x 12, 12 kg

Tricep kickback 3 x 12 i supersett med

Strake kickbacks 3 x 10, 4 kg

På det siste supersettet tar jeg først vanlige kickbacks på den ene hånden, før jeg går rett på strake kickbacks på samme hånd. Deretter bytter jeg og gjør det samme på den andre, dette utgjør ett sett. 4 kilo høres kanskje ikke mye ut, men på slutten har jeg virkelig problemer med å gjennomføre på grunn av pump i armene! Etter dette avsluttet jeg økten med 3 x 12 repetisjoner på mage, øvelsen ser dere her:


I går kom det pakke fra Iherb i posten, med en ny type pasta. Den inneholder 250 kcal per 100 g og hele 19,6 g med proteiner! Det kaller jeg muskelmat, og påfyllet etter trening ble derfor en stor pastasalt med kylling. Mens pastaen kokte stekte jeg kyllingfilet, og kuttet opp purre, rødløk og paprika. Alt dette blandet jeg i en bolle sammen med ca. 4 ss lett gresk matyoghurt, 1 hvitløksfedd og 1 ss pesto. Ferdig pasta tilsatte jeg tilslutt, rørte godt og endte opp med den beste lunsjen på lenge! Det er det jeg kaller en god start på dagen, og jeg er full av energi og klar til å jobbe med PT-kunder og oppsett av nye treningsprogram. Livet smiler om dagen, og jeg smiler tilbake 🙂


6 kommentarer
    1. Du er såå flink nora! Jeg lurer på, vis du evt er veldig stiv en dag og kjenner du har skikkelig vondt, trener du da styrke denne dagen? Eller tar du en annen form for trening eller fri dag? (Sliter med dette selv, blir ofte veldig stiv etter en bra styrkeøkt og kjenner det godt noen dager etterpå,så hva bruker du å gjøre? :)) stå på!

    2. Hei Nora! Du har garantert en treningsprogram som du følger hver uke. Og det jeg lurer på om hva gjør du. Har du noe faste dager der du trener armer, rumpe, mage, lår osv.? Og kan du vær så plis fortelle meg hva din beste trenings tips til å få større armer, rygg og lår? Det hadde vært så utrolig kult. Og jeg må bare få si at jeg misunner kroppen din! Du gir meg motivasjon til å fortsette med målet mitt. Og det er å bli like sterk som deg 🙂
      Ps: Jeg digger bloggen din 🙂

    3. Hilde: jeg dropper aldri styrketrening pga stølhet nei, da ruller jeg godt og varmer opp kroppen godt før jeg setter i gang 🙂 jeg tar fri-dagene fra styrke når jeg skal ha de, uavhengig av om jeg er støl eller ikke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg