Søndagsøkt og spekekylling

Økta  i dag var så BRA! Jeg elsker å trene på søndager, jeg har alltid god tid og det er alltid lite folk på gymmet. Jeg liker så godt å ha hele lekestua for meg selv, så tidlige søndagsøkter er uten tvil en favoritt. Jeg trives så godt med treningsprogrammet mitt også, det har også mye å si for motivasjonen. En av øvelsene jeg kjørte i dag var sittende facepull, her kjørte jeg 4 x 10 repetisjoner med 45 kilo. Trekk tauet mot ansiktet og sørg for å hold albuene oppe gjennom øvelsen. Jeg synes denne tar utrolig bra på baksiden av skuldrene og øvre rygg. En annen ting som virkelig hjelper motivasjonen er nytt treningstøy, i dag hadde jeg helt nytt antrekk fra 2XU:

T-skjorte og kompresjonstights fra 2XU / sko fra Reebok (innlegget inneholder reklamelenker)


Den nye kompresjonstightsen fra 2XU har blitt ekstremt godt tatt i mot av andre allerede, og jeg har selv blitt fan etter første økta. Denne modellen er høyere i livet, og har en bred linning som gjør den utrolig behagelig å ha på. I tillegg er det refleks i det prikkede x-designet, som passer fint nå som det er mørkere ute. Jeg kastet  t-skjorta etter økta i dag for å vise dere hvordan den faktisk sitter på, det er jo litt vanskelig å se bare ut i fra produktbildene. Denne tightsen er nå uten tvil den beste kompresjonstighsen jeg har!


Etter økta dro vi rett hjem til mor og far, og akkurat nå er jeg stappmett etter farsdagsmiddagen. Vi spiste kyllingfilet surret i spekeskinke, med søtpotetbåter og brokkoli som tilbehør. Kyllingfiletene stekes hele i panna, før skinken surres rundt på slutten av steketiden. Den salte smaken av skinka er så godt mot den saftige kyllingfileten. Hvitløkselsker som jeg er lagde jeg en dressing også, av lett gresk matyoghurt, en presset hvitløk og litt salt. Det er så godt og passer virkelig til all slags mat! Pappa var fornøyd med både gave og muffins også, så da er alt bare velstand. Nå skal jeg slappe av resten av kvelden, lade opp til ei ny treningsuke!


7 kommentarer
    1. Hei Nora. Jeg har trent på treningsenter i 2-3 år. men bare for å holde meg i form. Jeg er ikke særlig sterk. Jeg har funnet dette treningsprogrammet som jeg vil prøve for å bli litt sterkere, spesielt i øvelser som knebøy, markløft, pullups osv, de som trener store muskelgrupper.. :
      Treningsøkt A:
      Knebøy 3 x 5 reps
      Militærpress 3 x 5 reps
      Chins 3 x max reps (heng på vekt om du klarer flere enn 15 reps)
      Dips 3 x 8 reps (heng på vekt om nødvendig)
      Stående tåhev 3 x 12 reps
      Mage 3 sett
      Treningsøkt B:
      Knebøy 3 x 5 reps
      Benkpress 3 x 5 reps
      Pendlay rows 3 x 8 reps
      Sidehev 3 x 12 reps
      Bicepscurls med stang 3 x 12 reps
      Mage 3 sett
      + Markløft 1 x 5 reps, èn dag i uka.
      Går det an å bytte ut pendlay rows med markløft, eller legge den til i tillegg? Vil også ha en rompeøvelse, går det an å legge hiptrust også til i tillegg? 🙂 Har hørt at du ikke skal legge til en hau med øvelser selv i treningsprogram. men trur du det ville blitt ett greit treningsprogram om jeg gjordet det me disse øvelsene ? eventuelt hvor mangen reps?

    2. Hei, et tips er å bytte grep på facepulls. På bildet har du lillefingeren ytterst på tauet, prøv motsatt, med tommelen ytterst 🙂 Da får du ikke så rar vinkel på håndleddet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg