Mandag & nytt treningsprogram

Hei dere og riktig god mandag! Håper dere har hatt en bra start på uka så langt, det har iallefall jeg. Ny uke og nytt treningsprogram, det blir liksom ikke bedre! Kroppen har godt av å bytte treningsprogram etter en viss periode, for hvis man alltid kjører det samme får ikke kroppen nok utfordringer på sikt. Det finnes ingen fasit på hvor mange uker det skal gå før man bytter program, det kan variere fra person til person og mellom ulike programmer. Hvis du har stagnert, gått lei eller mangler motivasjon kan et nytt treningsprogram være midt i blinken. Min økt i dag så slik ut:

Hipthrust med strikk rundt bein 4 x 10, 60 kg

Liggende lårcurl 2 x 10, 16 kg

En-fots amerikanske markløft 2 x 10, 10 kg kettlebells i hver hånd

En-hånds skulderpress med kettlebell 4 x 10, 10 kg

Sittende roing med høy kabel 4 x 10, 35 kg

Knestående latdrag 25 + 5*5

Triceps pushdown 25 + 5*5

Omvendte flyes med manualer 3 x 12, 4 kg i hver hånd

Crunch i kabel 3 x 10, 55 kg

Jeg er ikke så veldig glad i sittende lårcurl, den gir meg ikke så kontakt og strekk som jeg får ved liggende lårcurl. Mangler du en liggende lårcurl på gymmet ditt er det bare å bruke fantasien, jeg liker denne varianten veldig godt:

Kompresjonsshorts fra 2XU / topp fra Better Bodies / caps fra Kari Traa (lenkene i innlegget er sponset)


Før økta i dag fikk jeg smake en aldri så liten frekkas – en ny type brusetablett! Denne fungerer på samme måte som Fres, men har smak av blå drue. Jeg synes den var skikkelig god, og akkurat nå er den på introduksjonstilbud også. Jeg har allerede bestilt min første forsyning, og du finner de her. Jeg har spist verdens enkleste lunsj og middag i dag, både fordi jeg har hatt en travel dag og fordi jeg har savnet havregryn så utrolig mye! Med både banan og riskaker i tillegg ble det et magisk påfyll etter styrkeøkta. Lover å komme med mer kreative oppskrifter etterhvert, men jeg kommer nok til å leve på grøt noen dager fremover! Nå skal jeg ta med Guapo ut på tur, han må få trene litt han også.


Ha en fortsatt fin mandagskveld, og har du ikke kommet deg på trening enda så get to it! Mandager setter standarden for resten av uka, så det er bare å komme seg avgårde 🙂

6 kommentarer
    1. Sånn teknikkmessig, noe man må tenke på ved den øvelsen eller? Tenker på ryggen f.eks 🙂 Jeg antar at den kjennes godt på rumpa så vil teste det ut, men er så lite som skal til før jeg får vondt i ryggen.. Takker for svar, ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg