Søndagsvaffel

God søndagsmorgen alle sammen! Søndager er vel den dagen folk flest har tid til å lage en ekstra god frokost. Vafler er fantastisk godt både til frokost, lunsj og kvelds egentlig, men det er i allefall et godt tilps fra meg. Jeg elsker vafler, og har sikkert postet 10 ulike vaffel-oppskrifter på bloggen. Gårsdagens vafler besto av følgende:

2 egg

2 ss sukrin gold

5 scoops pannekakemiks

1,5 dl melk

2 ss smør

Pisk eggene sammen med sukrin gold. Tilsett melken og pannekakemiksen før du smelter smøret og rører inn til slutt. Så er det bare å steke avgårde, jeg sprayer alltid vaffeljernet mitt med 1-kcal spray sånn at de ikke skal brenne seg fast. Vil du lage sunne og gode vafler fra bunnen av er mine egne favorittoppskrift her. Jeg klarte ikke å bestemme meg for pålegg som vanlig så det ble litt av alt. Heldigvis fikk jeg 6 hjerter jeg kunne ha forskjellig pålegg på, hvitost, peanøttsmør og cottage cheese med mandler ble det jeg gikk for, så utrolig godt. Og ikke minst så enkelt, disse var ferdige på 10 minutter totalt. Heldigvis ble det et par hjerter igjen i går, men de blir borte om ikke lenge 🙂

Lenkene i innlegget er reklamebaserte




Det ble ikke Vassfjellet i går, solen var ikke på den siden og vi ville helst utnytte sola så vi gikk heller opp til Storheia. Den turen er kjempefin, litt gjørmete på stien nå etter alt regner men det tåler man! Storheia er den høyeste toppen i Bymarka, og det er virkelig fin utsikt på toppen. Det blåste så fælt på toppen at jeg ikke klarte å stå der for å ta bilder, så vi knipset heller noen på vei ned igjen. Absolutt ikke verst å få gå på tur i marka med to av de fineste mennene jeg vet om, pappa og Guapo.

Pannebånd, ullgenser og sokker fra Kari Traa / tights fra Skins / sekk fra Craft




Like mye pappajente uansett hvor gammel jeg blir 🙂

Nå skal jeg komme meg avgårde på trening før det blir jobbing med regnskap resten av søndagen. Håper alle dere lesere har en sprek og sporty dag!

7 kommentarer

Siste innlegg