Mandag & pannekaker

Jeg elsker mandager, for da vet jeg at en ny treningsuke venter. I helgen har jeg virkelig fått ladet opp batteriene, og er klar for å gi gass denne uken. Nå har jeg spist etter lavkarbo prinsipper en hel uke allerede, og det har faktisk gått overraskende greit. Det lille jeg spiser av karbohydrater legger jeg til direkte etter treningsøktene mine, for å gi musklene best mulig grunnlag for restitusjon. I dag ble det pannekaker etter trening, og de ble kjempegode!

4 egg

3 ss sukrin

2 dl vann

2 ss smeltet cocosa

6 ss mandelmel

125 g kokosmelk

3 ss creme fraishe

1 ts bakepulver

1 ts kanel

Pisk egg og sukrin sammen, før du tilsetter resten av ingrediensene. La gjerne røra svelle i 10-15 minutter før du steker pannekakene. Av oppskriften fikk jeg 8 pannekaker, og spiste halvparten. Resten går nok ned som kveldsmat om jeg kjenner meg selv riktig. Som pålegg brukte jeg økologisk peanøttsmør, hakkede mandler, sukkerfritt syltetøy og litt pannekakesirup fra Walden Farms. Jeg synes faktisk den er utrolig god! Det ble pannekakene også, supert påfyll etter mandagsøkta.


Dagens økt var god, og jeg skal fortsette resten av uka på samme måte. Jeg hadde skuldre og rygg i fokus, og kjørte følgende øvelser:

Sittende skulderpress med manualer 3 x 5

Sittende sidehev i kombinasjon med fronthev 3 x 8

Enarms skulderpress 3 x 10 hver hånd

Facepulls 3 x 12

Nedtrekk 3 x 8

Enarms roing med hantel 3 x 10

Pullover 3 x 8

Rygghev 3 x 10

Enarms skulderpress tar virkelig godt, og jeg får veldig god kontakt på den. Jeg kjører den i pur-motion stativet vi har på hit, der synes jeg det er aller best å kjøre den. Helt til slutt la jeg også inn noen sett med pull-throuh, bare fordi jeg hadde lyst på litt ekstra rumpepump! Herlig start på uka 🙂

Tights og t-skjorte er begge fra Adidas

Helt til slutt vil jeg bare tipseom supersalg hos sponsor X-life! Her er det masser av varer på opptil -75% avslag, så om du trenger å oppgradere treningsgraderoben kan dette være et godt tidspunkt å gjøre det på. En god del av mine personlige favorittplagg er faktisk med på tilbudet. Av erfaring blir de beste plaggene fort utsolgt, så jeg tenkte jeg skulle tipse dere om det tidlig 🙂 Klikk på bildet under for å se hele salget. Da gjenstår det bare å ønske dere en supersporty start på uka!

8 kommentarer
    1. Hei, jeg har lest bloggen din utrolig lenge, men har aldri lagt igjen en kommentar. Så jeg tenkte altså at det var på tide. For det første så elsker jeg måten bloggen din har utviklet seg på. De emnene du skriver om å generelt måten du formulerer deg på liker jeg veldig godt. Jeg syntes du er utrolig vakker, og tenkte at jeg rett å slett bare måtte si det!
      Keep up the good work!
      Beklager for at jeg kanskje virker litt rar..? Men det har seg slik at jeg har vært sterk motstander av alkohol i alle mine atten år, men denne helgen bestemte jeg meg endelig for å prøve.. Jeg har vel egentlig litt fylleangst, for jeg husker ikke så mye. Men det er ikke meningen å skrive om dette i DITT kommentarfelt, er bare det at jeg blir så fort revet med, men jeg har skrevet et helt eget innlegg om helgen på bloggen min da 🙂
      Jeg håper at du har hatt en kjempe fin start på denne uken, og at du koser deg i massevis! Kleem <3

    2. Jeg liker bloggen din. 🙂 Du viser mange fine øvelser og har en bra tilnærming til både trening og mat. Bruker bloggen din aktivt. Du ser både sprek og sunn ut! Jeg digger det faktum at du lager masse mat og elsker å spise, hehe… Er sånn selv, glad i mat. Og trening! Ha en fin tirsdag.

    3. Hei Nora!
      Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.
      Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.
      Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.
      For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen
      Legg vår Widget og bloggen din vil bli vist på vår topp liste!
      Ha en fin dag!
      Vennlig hilsen,
      Elin
      Alleoppskrifter.no

    4. Hej Nora 🙂
      Mitt företag kommer snart lansera våra senaste eleganta modeprodukter och göra en exklusiv förlansering till större bloggare och kändisar.
      Eftersom du bloggar om mode och har en cool stil som passar vårt varumärke får du gärna välja ut en modell och färg som du gillar.
      Maila mig om det hade varit intressant så kan jag berätta mer och skicka bild på våra produkter
      Ha en bra dag! 😉
      Carl

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg