Morgentur og lavkkarbo frokostbrød

Hei dere! I dag har jeg hatt en fantastisk start på dagen, ute i frisk luft med Guapo og ei god venninne. Det er så godt å starte dagen med litt svetting ute i høstlufta. Med vekkerklokken på tidlig har vi turstiene nesten helt alene også, og hundene har mulighet til å løpe litt fritt rundt. Vi gikk rundt 1,5 time og jeg ble virkelig varm og svett av å gå på den kuperte stien. Ikke rart jeg holder meg varm med ullundertøy på – og akkurat i dag er det -25% på alt av Kari Traa ullundertøy hos sponsor X-life. Hvis du bruker rabattkoden 25kariull blir det trekt i fra i kassen, super investering nå som det bare blir kaldere og kaldere om dagen. Jeg er i allefall superfornøyd med mitt nye sett i sesongens farge sjøgrønn. Så fornøyd at jeg dro av både tights og jakke midt på stien for å vise det frem, det er god blogg-stil!

Ullgenser / ullbukse / ullsokker / pannebånd fra Kari Traa (lenkene i innlegget er reklamebaserte)



Vel hjemme fra tur var jeg sulten og hadde lyst på noe skikkelig godt til frokost. Enkle frokostbrød ble resultatet, og oppskriften ser slik ut:

250 g cottage cheese

100 g mandelmel

40 g linfrø

3 hele egg

1 ss sukrin

1 dl vann

1 ts salt og 1 ts bakepulver

Pisk eggene lett med sukrin og salt før du tilsetter resten av ingrediensene og blander godt. Fordel røren i fire flate brød på bakepapir og sett i ovnen på 200 grader i 30 minutter. La de avkjøle seg på rist før du topper med det pålegget du selv ønsker. Per brød blir det  240 kalorier, 25 g proteiner, 13 g fett og kun 3 g karbohydrater, med andre ord supert for denne lavkarbo-jenta!


Brødene ble testet med både søtt og salt på – begge deler var kjempegodt! Kokt egg på det ene og cottage cheese med økologisk peanøttsmør på det andre – veldig godkjent start på dagen. Fett metter veldig godt og den metthetsfølelsen sitter lenge føler jeg, så det kommer til å gå noen timer før jeg er sulten igjen nå. God og mett skal jeg nå jobbe med PT-kunder både på nett og på gymmet før jeg skal trene selv. Nok en fin dag med andre ord – livet smiler om dagen 🙂



10 kommentarer
    1. Det er en fryd å titte innom bloggen din! Du er bare så inspirerende og gir meg mye motivasjon i hverdagen. Jeg er en jente på 21 år, som akkurat har lagt om livsstilen min. Har gått ned 10kg i vekt bare på grunn av kostholdet. Har et spørsmål som jeg lurer veldig på. Er det slik at når man har på seg pulsbelte og klokke og starter “tiden” uten at man trener (kun sitter stille og går litt) at man forbrenner kalorier da? Kommer kaloriene man forbrenner i hvilestand (som kroppens indre funksjoner trenger: holde organer i funksjon i gang) i tillegg til dette? Håper veldig at du kan hjelpe meg med dette.

    2. Takk for mye god og sunn inspirasjon! Lagde en litt magrere versjon av disse selv til frokost i dag — de ble kjempegode 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg