Tilbakeblikk og sjokoladekake


Bildene er hentet fra NM 2013

I dag er det NM i fitness og bodybuilding, og jeg streamer showet i sofaen. Det er så gøy å se på alle de flinke utøverne, og så er det gøy å se at det er så mange påmeldte! Nå er akkurat et år siden jeg sto på den samme scenen selv, og jeg må ærlig innrømme at det kribler ekstra i magen av å se på. Jeg kjenner at jeg er veldig klar for å gjøre det igjen selv også, til våren blir det ny fitness-konkurranse. Jeg følte meg aldri helt “hjemme” i bikinifitness, så denne gangen satser jeg på Athletic Fitness. Her skal man ha litt mer muskelmasse, og utføre chins, dips og roing i tillegg til poseringene. Chins har aldri vært min sterkeste side, men man blir god på det man øver på! Så da er det bare å legge ned innsatsen, motivasjonen skal det iallefall ikke stå på! Mens jeg streamer NM har jeg sunn sjokoladekake som kos denne søndagen:

Oppskrift:

3 bananer

3 egg

3 scoops belgisk sjokolade protein

3 ss bakekakao

4 ss sukrin

200 g havremel

250 ml kokosmelk

1 ts salt og 1 ts bakepulver

Pisk egg og sukrin godt sammen i en bolle. Mos banan med stavmikser og tilsett i bollen sammen med kokosmelk. Rør inn de tørre ingrediensene til slutt, og fordel røra i en smurt ildfastform. Sett inn i ovnen på 200 grader i 35 minutter – og la den avkjøle seg på rist.


Glasuren er så enkel som 150 g gresk yoghurt vanilje, 1 scoop sjokoladeprotein, 1 ss kakao og sukrinmelis til du får rett konsistens. Jeg brukte 3-4 ss av sukrinmelisen, og serverte glasur på siden av sjokoladekaken. Da er det bare å smøre på, og ta et stort jafs av denne herlige sjokoladekaken.

11 kommentarer
    1. Hei 🙂 må bare si at jeg elsker bloggen din!!
      Lurte bare på om jeg kan bruke noe annet i den kaka enn det belgisk sjokolade protein? Er ikke så veldig erfarn, men kjøpte for noen uker siden proteinpulver med bringebær fra Pf.. Å det er jo kanskje ikke rette smaken til en sjokoladekake 😁 Har så lyst til å bake en sunn kake..

    2. Åååå… For en fantastisk kropp du har! Jeg bare lurte på noe angående kalorier. Jeg er en jente som veier 49kg og er 167cm høy. Er det sånn at man forbrenner over 1000 kalorier bare på å holde kroppens funksjoner i gang? Ha er min vileforbrenning da?

    3. Kunne du ikke laget et innlegg om dine erfaringer rundt det å stille i bodyfitness vs bikinifitness? 🙂 Hva likte du best å stille i av disse to klassene?

    4. Hei, fikk veldig lyst til å lage denne kaken. Men hvor får jeg kjøpt belgisk sjokoladeprotein? 🙂
      Elsker alle oppskriftene du legger ut forresten! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg