Lørdagtur og sunn proteinkakao

Lørdag, treningsfri og fint vær ute – da var det bare å få på ullundertøyet og komme seg ut i skogen. Selv om formen ikke er helt på topp er det ingenting som er bedre enn å få litt frisk høstluft, medisin i seg selv det! Så lenge man kler seg godt og holder seg i aktivitet biter ikke oktoberkulda på. Vi var ute i marka i et par timer, og det skal jeg virkelig bli flinkere til. Nå som jeg har kjøpt meg bil blir det litt enklere å komme seg rundt også, det er jo så mange fine turområder rundt byen! I dag kjørte vi til Gråkallen og gikk derifra, før vi tok en liten pause nede på ei lita brygge. Jeg holdt faktisk på å falle i vannet da vi tok disse bildene, men klarte heldigvis å holde meg på beina 🙂

Ny turkis fleecegenser fra Kari Traa / ullgenser fra Kari Traa / tights fra 2XU (lenkene i innlegget er sponset)

Hjemme fra tur var vi rimelig kalde, og kakao var det som fristet mest. Kakao kan jo lages på mye sunnere vis, samtidig som den smaker like godt. Denne oppskriften er full av proteiner, lav på karbohydrater og inneholder fett av det sunne slaget. For å lage kakao kokte vi 6 dl melk med 1 ss kakaopulver og 1 scoop protein med smak av belgisk sjokolade. 1 ss sukrinmelis var det vi brukte som søtning – og det ble så godt! Vil også anbefale på det sterkeste å lage “proteinkremen” å ha oppi – for det var virkelig prikken over i’en! Bland 250 g kokosmelk med 4 ss sukrinmelis og en scoop vaniljeprotein, jeg brukte kasein i denne. Pisk sammen med håndmikser og fordel i koppene, smakte helt fantastisk godt!




Ha en fantastisk lørdag alle sammen!

10 kommentarer
    1. Du er så skjønn når du smiler Nora! Det er alltid fantastisk å kunne bruke naturen rundt seg! Vi i Norge som er så bortskjemte på flotte landskap også 🙂 Håper du får en fin lørdagskveld og nyt en dag med restitusjon! ♥

    2. Hei! Det er noe jeg har lurt litt på en stund; når du skriver “vi”, hvem er den andre personen? :):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg