Middagspannekaker med kylling


Innlegget inneholder sponsede lenker

Jeg blogget om frokostpannekaker i går, så hvorfor ikke slå til med middagspannekaker i dag? Jeg fikk ideen etter å ha sett mange resturanter som serverte “savory crepes” i Kypros, men de var dryppende av fett. Jeg prøvde derfor å lage min egen variant, med bare sunne ingredienser. Jeg øver meg litt på lavkarbo-perioden i vente, som har påvirket dene oppskriften. Lavt innhold av karbohydrater, mye sunt fett og proteiner, og oppskriften ser slik ut:

3 egg

1 boks kokosmelk ( 400 g)

1 dl kokosmel

1 scoop bakeprotein ( kan erstattes med vaniljeprotein)

2 ss sukrin

1 ts bakepulver

1 ts salt

Pisk eggene og tilsett kokosmelk. Pisk videre mens du tilsetter resten av ingrediensene. Har du ikke bakeprotein kan du erstatte det med vaniljeprotein, men da ville jeg tatt litt mindre søtning. Pannekakene skal jo ikke være for søte når det er snakk om middag. Stek på middels varme, gjerne med litt cocosa i pannen. Mens pannekakene steker kan du steke kyllingfilet, mine ble stekt med fersk chili, hvitløk og cocosa. Totalt fikk jeg seks pannekaker av denne oppskriften. Smør pannekakene med et lite lag smøreost, jeg synes Philadelphia med grillet paprika er så god! Legg kylling, ruccola og noen cherrytomater på pannekakene og gjerne server med en salat.



Ja takk til sunne pannekaker når som helst på døgnet!

6 kommentarer
    1. Såg kjempe godt ut!
      Lurer på en ting! I sommerferien gikk jeg mye ned i vekt, men i det siste har vekt stått stille og jeg har gått opp 2 kilo!:( Har begynt å spise mer mat, enn jeg gjorde, inkludert havregrøt og peanøttsmør (NAM!), vil bare miste mer vekt og få en strammere kropp. What to do?
      På forhånd takk

    2. Hei Nora. Du ser fantastisk ut om dagen.. Skal du ha noen dager med mindere karbohydrater, eller vanelig lav karbo alle dager? Vurderer selv å ha en lav karbo dag i løpet av uka. Syntes du den bør være på en trenings fri dag?

    3. Heii!:)
      Du jeg skal til å bestille meg et proteinpulver som jeg ikke kommer til å bruke som shake, men heller i mat. Med kesam, i bakst osv. Hvilket vil du anbefale da- og hvilken smak burde jeg kjøre? KLARER IKKE å bestemme meg haha? Og har null peiling!
      Håper du kan hjelpe meg. Klem 🙂

    4. Jeg vet dette ikke har noenting med dette innlegget å gjøre, men jeg ønsker å fortelle deg hvor fantastisk jeg synes du er! Du er forbildet mitt innen bloggverdenen! Du er en så varm og jordnær person, og nettopp derfor tror jeg du er rett person å spørre i dette tilfellet her.
      Jeg vil nemlig informere deg om denne videoen jeg har laget. Jeg ønsker å få dem ut blant så mange så mulig, da jeg håper den kan hjelpe mennesker som ikke har det så bra. Siden du har en såpass stor blogg med så mange lesere daglig hadde jeg satt kjempe pris på om du ville delt videoen i et innlegg, slik at flere får hjelp av den.
      Jeg har selv vært der, så langt nede, og forteller om dette i videoen. Det er en video om min historie. Historien om angsten som er blitt en del av min hverdag. Er du langt nede selv, eller kjenner du noen som sliter, klikk på linken. Alt jeg ønsker er å hjelpe noen. Omså det kun er én person føler jeg at jeg har lykkes.
      http://www.vektlofterjenta.com/2014/03/04/angsten-som-er-blitt-en-del-av-min-hverdag-min-historie/

    5. Johanne: Jeg synes vanilje er den beste allround-smaken, da den kan brukes både i søt bakst og i brødbakst. Vil anbefale Troponin fra X-life. bra næringsinnhold og mye for pengene! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg