Zercher og pannekaker

Det ligger virkelig noe i ordtaket borte bra, men hjemme best. Jeg har hatt en fantastisk ferie, men ingenting slår å komme hjem til sin egen seng. Ikke minst å komme hje til favorittgymmet – hvor jeg er så heldig å jobbe også. Ukens første styrkeøkt ble godt gjennomflrt, med fokus på bein. I stedet for vanlig knebøy kjørte jeg Zercher squat i dag, som gir et helt annet tyngdepunkt enn vanlig bøy. Det kommer naturligvis av at stangen er posisjonert forran kroppen, hvilende i armkroken. Jeg anbefaler å kjøre denne øvelsen med genser, da det gjør litt vondt å ha stanga mot bar hud. Du må nok gå en del ned i vekter på denne øvelsen, jeg kjøre med 40 kg i dag og synes det holdt. Kjernemuskulaturen må jobbe mer, og jeg synes personlig jeg får mer kontakt med rumpa. Det er en fin variant til vanlig knebøy som du kan kjøre innimellom hvis du vil ha litt forandring.

Tights og genser fra Better Bodies ( lenkene i innlegget er reklamebasert)


Etter å ha gått gjennom x-antall videoer fra Bret Contreras, bedre kjent som “the glute guy”, fikk jeg også sett et klipp hvor han kjører Zercher step-ups. Jeg måtte selvfølgelig teste selv, og øvelsen er egentlig helt lik en vanlig step-up med unntak av stanga. Helt ærlig kommer jeg nok til å fortsette med øvelsen på gamle måten, men det er uansett gøy å teste nye ting!

Som vanlig var jeg skrubbsulten etter trening, men hjemme ventet et tilnærmet tomt kjøleskap etter turen. Heldigvis hadde jeg en ferdig miks for proteinpannekaker stående i skapet, og en boks cottage cheese. Av det ble det utrolig gode pannekaker, supert påfyll etter trening. Jeg er jo mest glad i å lage pannekaker fra bunnen av, men dette var perfekt i farta.  Ferdigmiks finner du til 199 kr her – ellers anbefaler jeg å ta en titt i arkivet mitt på bloggen for mange ulike versjoner av sunne pannekaker!


Nå skal jeg komme meg i dusjen, før jeg skal lade opp til en ny treningsøkt i morgen! Ha en super kveld alle 🙂

7 kommentarer
    1. Hei flotte Nora!
      Jeg har veldig lyst til å melde meg inn på Hit The Gym, men er litt usikker.. er det noen innmeldingsavgift og slikt? Og er det mulig å komme på en prøvetime/omvisningstime for å se hvordan senteret er?
      Jeg er av typen som har litt “fullt gym” skrekk, så et stappfullt treningssenter er absolutt ikke noe for meg. Virker som Hit The Gym er såpass stort, så det ikke blir så tjoke fullt som andre senter. Stemmer det? Og, kan man få en veiledningstime når man melder seg inn? 🙂
      Ble litt mange spørsmål her, men håper du har tid til å svare!
      Ha en super kveld <3

    2. Emma: Hei! Det er selvfølgelig mulig med prøvetime, det kan du bestille på http://www.hitthegym.no 🙂 Det er en innmeldingsavgift på 199, men den slipper du hvis du blir med på en en bootcampene som kjøres i helgene og er åone for alle. Mer info om det ligger på facebook-siden til HIT 🙂

      Det er ikke stappfullt der nei, god plass og sjeldent kø. Det er pluss i boka for min del og! Senteret er jo i utgangspunktet ubetjent, så det blir evt et klipp med en av oss PT’ene som jobber der 🙂

    3. Vet du hvor mange pannekaker du får av en hel slik boks? Er det verdt prisen? Trenger litt variasjon til mine vanlige pannekaker, og trenger noe raskt i en hektisk hverdag 😉

    4. Hei Nora.
      Jeg husker du skrev et veldig godt og viktig innlegg i fjor, angående kropp og fitness. Mener det ble publisert på VG eller DB også..? I alle fall, jeg husker det traff meg veldig – jeg driver riktignok ikke med fitness, men løp, og får ofte dårlig samvittighet og et skrudd syn på min egen kropp hvis jeg ikke trener masse, f.eks på ferie og reiser – det var vel det du nevnte også, at du på din jordarundtreise følte deg tjukk og var ukomfortabel med deg selv.
      Jeg lurte hvordan det er for deg nå? Nå når du har sluttet med bikinifitnessen? Har du fått et sunnere syn på deg selv?
      Beklager at det ble litt rotete formulert.
      Du er en inspirasjon, takk for at du vil dele med oss 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg