Sjokoladekjeks med nøtter

Det er lillelørdag – og litt sjokoladesmak er på sin plass. Med litt gråvær kom bakelysten plutselig tilbake, og resultatet ble sunne sjokoladekjeks. Den hemmelige ingrediensen i disse kjeksene er bønner, som faktisk gjør seg utrolig godt i bakst. Bønner inneholder mye fiber og protein, og gir en veldig god konsistens i baksten. Har dere ikke prøvd min fantastiske fudge brownie med bønner enda er oppskriften å finne her. Men nå kommer oppskriftene på disse kjeksene som ser slik ut:

2 egg

1 boks sorte bønner fra go green

2 scoops sjokoladeprotein

1 ss bakekakao

2 ss sukrin gold

1 ss smeltet cocosa

2 håndfuller nøtter

En klype salt

Skyll første bønnene godt og la vannet renne helt av. Mos de godt med en stavmikser. I en annen bolle pisker du eggene sammen med sukrin gold. Tilsett resten av ingrediensene og bønnene til slutt. Finhakk nøtter av ønske, jeg valgte mandler og valnøter.  Rør godt sammen og fordel utover på bakepapir. Stek midt i ovnen på 180 grader i 20 minutter.

Ta de ut, og la de avkjøle seg på rist før servering. Jeg prøvde litt kokosflak på toppen av noen for å teste, og det var veldig godt! Kjeksene har utrolig god kosistens og gir en rik sjokoladesmak – perfekt på en grå onsdagskveld. Guapo var veldig fristet han også, men desverre var mor for grådig til å la han smake. Nå skal jeg ta han med meg ut på tur – ha en fin kveld da dere 🙂



16 kommentarer
    1. De så sykt gode ut 😍 men håper ikke du ga kakao til hunden din 😮 det er et stoff i kakoen som er giftig for hunder

    2. Dette så godt ut 🙂
      Forøvrig er det litt morsomt; man “oppdager” hvem andre som følger bloggen din, når man ser folk på treningssenteret som tar (nye) øvelser du nettopp har lagt ut 😉 Så du inspirerer mange med både mat- og treningstips! (Inkludert meg selv:) )

    3. De skal jeg prøve meg på en av de kommende dagene! Som vegetarianer og tidligere veganer gjennom fire-fem år er bønner noe jeg spiser mye av 😀

    4. Hvilket proteinpulver har du brukt i oppskriften?…Det er så vanskelig å vite hvilken type som er best å bruke og som smaker best…;) Hadde satt veldig pris på om du hadde spesifisert det i oppskriftene dine – du lager jo så mye godt;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg