Speltlompe-lasagne og PurMotion


Denne retten har jeg hørt mye om, og derfor måtte jeg bare prøve den i går. Gjett om den levde opp til forventningene! Oppskriften kommer fra Linda Stuhaug, en dame som virkelig kan å trylle frem sunne og gode oppskrifter! For de av dere som ikke har sjekket bolggen hennes finner dere den her.  I denne retten brukes speltlomper istedet for pastaplater, og det fungerte supert! Start med å lage kjøttsaus, av 400 g karbonadedeig, 3 ss tomatpure, 1 løk, 1 presset hvitløk , salt og 2 dl vann. Stek karbonadedeigen før du tilsetter løken, og tilslutt vannet og tomatpureen. La det putre seg sammen til en kjøttsaus, og evt tilsett mer krydder etter smak.

Legg kjøttsaus, speltlomper og cottage cheese lagvis i en ildfastform. Jeg brukte en stor boks mager cottage cheese og fire speltlomper tilsammen. Etter det siste laget med kjøttsaus legger du på ost, og steker i ovnen på 200 grader til osten har smeltet. Det tar ca 30 minutter, og mens du venter kan du lage en god salat og hvitløksdressing.

Hvitløksdressingen lager jeg som alltid av en boks mager kesam, en presset kinesisk hvitløk, litt salt og sukrin. Rør det sammen og server sammen med en god salat. Så er det bare å nye denne retten, jeg kommer definitivt til å lage den igjen!

I det siste har jeg brukt PurMotion systemet vi har på Hit the Gym en del, det er så urolig mange utfordrend øvelser som kan utføres der! I dag prøvde jeg pushups i slynger og var egentlig fornøyd med antall repetisjoner jeg gjennomførte. Men når jeg så bildene under så ble det jo tydelig at jeg svaier alt for mye i korsryggen, så det må jeg virkelig jobbe videre med. Uansett er det veldig gøy å gjøre nye ting, og å utfordre meg selv på litt andre måter når jeg er på trening! Det skal jeg fortsette med i tiden fremover, jeg har godt av å bli litt mer allsidig frem mot Toughest. Det er faktisk bare en liten måned igjen, og jeg gleder meg skikkelig. Konkuranser er alltid gøy – så jeg tenkte å komme med en liten treningskonkurranse til dere i løpet av helgen også!

Topp fra Better Bodies og tights fra 2XU (lenkene i innlegget er sponset)


11 kommentarer

Siste innlegg