Dips, dagstilbud og frokostbrød

29.07.2014 - 07:54 9 kommentarer

God morgen! Jeg tenkte jeg skulle oppdatere bloggen i gårkveld, men jeg var faktisk alt for trøtt til å gjøre noe som helst. Søvn og restitusjon er viktig for treningsresultatene, så da prioriterte jeg heller det. Her kommer iallefall et lite innblikk i gårsdagens mat og trening, som faktisk var skikkelig bra! Jeg elsker å starte mandager på den måten, jeg blir liksom ekstra motivert resten av uka da. Skuldre, bryst og triceps sto på planen i går, og jeg kjenner allerede at jeg kommer til å bli superstiv utover dagen. Det er nok mye grunnet den nye øvelsen i programmet, dips i ringer. Det har jeg faktisk aldri prøv før, og herregud så tungt det var! Jeg har kjørt mye dips med ekstra vekt i det siste, men aldri i ringer. Her settes virkelig styrken i overkroppen på prøve, i tillegg til at man må bruke mye krefter på å stablisere. Jeg startet ed 3 x 5 repetisjoner i går, og skal definitivt øke det tallet etterhvert!

Tights fra 2XU / topp fra Better Bodies / sko fra Inov-8 (lenkene i innlegget er reklamebasert)

Konsentrert treningstryne, for dette var tungt!

Etter økta løp jeg 45/15 intervaller, altså at jeg løper i 45 sekunder før 15 sekunder pause. Jeg pleier å kjøre 20 drag tlsammen, og i går hadde jeg farta på 15 og stigning på 2. Jeg ble så svett at det så ut som jeg allerede hadde dusja da jeg var ferdig! Intervaller er alltid litt kjipt mens det står på, så føles det utrolig godt når det er ferdig. Før jeg løp måtte jeg løsne opp litt i benmuskulaturen min, og la meg på foamrolleren i noen minutter. Jeg liker å begynne med begge bena på den først, før jeg bytter over til en og en fot. Det gjelder både for forside, bakside og leggene.


Igjen har jeg et lite tips til dere som kanskje ønsker å oppdatere treningsgarderoben. Tightsen jeg har på meg på bildet over er nemlig på dagstilbud hos X-life i dag! Det er vel ikke nødvendig å skrive om hvor bra kompresjonstightsene fra 2XU er, det har nesten blitt allmennkunnskap føler jeg. Så om du vil sikre deg en er dette dagen å gjøre det på :)

 

Ikke nok med det, jeg har et aldri så lite frokosttips til dere også. Havrebrød er så enkelt og godt, virkelig en utfordrer til havregrøten. Jeg blander sammen 100 g havregryn, 1 dl vann, 1 ts salt og 1 ss sukrin som jeg former sammen en "deig" og fordeler til fire runde brød på et bakepapir. Klem de litt flate og stek midt i ovnen på 200 grader i ca 15 minutter. Denne gangen gjorde jeg det enkelt, og toppet med mager skinkeost på tube. Næringsinnholdet i den fra Kavli er faktisk veldig bra, 148 kcal per 100 gram og hele 19 g proteiner. I tillegg smaker den kjempegodt og er enkelt å ha med seg på farta. Med litt grønt på toppen og en boks Celsius hamstret med fra Sverige ble dette virkelig bra.



Nå skal jeg ta med Guapo ut på løpetur, viktig å trene alle i husstanden! Ha en fin dag da dere :)


9 kommentarer

29.07.2014 kl.11:32

Hvor fikk du kjøpt Celsius? :)

Fitnessnora

29.07.2014 kl.12:40

Anonym: i Strømstad :)

minlangehistorie

29.07.2014 kl.13:00

Dips er skikkelig bra trening! Gjør det selv, men ikke på den måte der da, klarer ikke det :P har arma på en benk og senker meg ned :)

Johanne auran pettersen

29.07.2014 kl.23:20

celsiusene er helt nydelige<! syns virkelig vi kan få de til Norge også!

Ingvild

30.07.2014 kl.11:55

Flinkeste deg! Men om det er lov å gi tips, så burde du prøve å jobbe med og holde ringene helt tett inntil kroppen og om du klarer; vende hendene litt ut i topposisjonen. Og etter min mening prøv heller å holde en "hollow position" i stedet for å krysse beina bak.

Håper det er lov å gi tips da! Du motiverer masse. Herlig blogg du har, Nora! :D

Fitnessnora

30.07.2014 kl.11:58

Ingvild: selvfølgelig er det lov med tips :) beina i kryss har jeg alltid på dips, så det kommer jeg ikke til å gjøre, men ringene lengre inntil skal jeg forsøke :)

02.08.2014 kl.22:35

Hvordan str har du i 2XU-tightsene dine Nora? :)

Fitnessnora

02.08.2014 kl.23:07

Anonym: small :)

Iselin

10.08.2014 kl.17:06

Har du sånn ca næringsinnhold per havrebrød `? :)

Skriv en ny kommentar

hits