Verdens beste mageøvelse og søtpotetpannekaker

Pike roll out på fitnessball er av flere anerkjent som verdens beste mangeøvelse. Med hånden på hjertet vet jeg ikke av en tyngre mageøvelse – så om du har tenkt å legge inn en mageøvelse de nærmeste dagene anbefaler jeg absolutt å prøve denne! Bare forbered deg på å være støl i magemusklene i dagene etter, for denne svir virkelig. Start som på bildet under, med kroppen så strak som mulig. Trekk ballen inn mot armene mens rumpa går rett opp i været. Hold et lite sekund på toppen før du ruller ned til startposisjon og dytt deg selv direkte bakover i en rollout. Prøv å ikke svaie i korsryggen, men stram magemusklene og la de jobbe med å holde kroppen strak. Dra deg opp til utgangsposisjon igjen, og første repetisjon er over. Gjenta så mange manger du klarer i tre runder.

Ny topp og tights fra Better Bodies / treningssko fra Inov-8 ( lenkene i innlegget er reklamelenker)



Jeg tenkte også jeg skulle tipse dere om helge tilbudet fra sponsor X-life, med 25% rabatt på absolutt hele sortimentet fra Abilica. Alt fra treningsmatter, fitnessballer, kettlebells, doorgym og strikk – alt du trenger for å å gjennomføre gode treningsøkter hjemme med andre ord. Tilbudet varer ut søndag – og du finner alle varene her.

 

 

Et siste tips denne lørdagen er til frokosten, eller kanskje lunsj? Søtpotetpannekaker er det alt for lenge siden jeg har laget, så nå var det virkelig på tide! Denne varianten inneholder også gulrot, og metter virkelig lenge. Røren består av 450 g søtpotet, 300 g gulrot, 2 egg, 1 scoop vaniljeprotein, 1 ss fiberfin, 1 ts bakepulver, 4ss sukrin og 2-3 dl vann. Kok søtpotet og gulrot før du moser det sammen med stavmikser. Tilsett resten av ingrediensene og rør godt sammen. Stek på middels varme i en god panne – gjerne med litt kokosolje i.



På toppen er en “saus” av vaniljeprotein, sukrinmelis og litt vann i tillegg til sukrin gold. Helt fantastisk godt, og perfekt til frokost hvis du har litt ekstra tid på morningen. Det har ikke jeg i dag, jeg er tidlig oppe for å trene før jobb. Mye å ta igjen etter den lille ferien min, men jeg håper alle dere nyter lørdagen til det fulle!

7 kommentarer

Siste innlegg