Superøkt med supersett

25.07.2014 - 07:52 3 kommentarer

I går hadde jeg den første styrkeøkta mi på en hel uke, og herregud så godt det var! Ingenting slår følelsen av en skikkelig god treningsøkt i mine øyne. Jeg trente bein og økta så slik ut:

Knebøy 3 x 8, 60 kg

Strake markløft 3 x 5, 70 kg

Utfall bakover på step med manualer 3 x 8, 8 kg i hver hånd

Lårcurl på benk med manual 3 x 6, 16 kg

3 x supersett med hiptrust og lårcurl på ball

Jeg har forklart dette supersettet før, men en god ting kan aldri gjentas for mye. Finn en ball og plasser hele fotbladet på ballen før du ruller den så langt inn til rumpa som mulig. Skyt bekkenet opp i været og skvis skikkelig på toppen før du senker rolig helt ned til bakken igjen. Utfør 10 repetisjoner før du går direkte videre til lårcurl.

Løs og digg t-skjorte fra Better Bodies / kompresjonstights fra Skins / sko fra Inov-8 ( innlegget inneholder reklamelenker)



På lårcurl starter du med hælene ca midt på ballen, og trekker den inn slik at hele fotbladet er på ballen. Hold bekkenet oppe gjennom hele øvelsen, både når du trekker ballen inn og ruller den ut. Gjenta 10 ganger, og du er ferdig med det første supersettet. Ta 1-2 minutters pause før du utfører supersettet på nytt. Jeg elsker å avslutte beinøkter med dette supersettet for å bruke opp det siste av kruttet jeg har igjen!




Jeg var tom for BCAA - så det var magisk å få favoritten med på trening igjen!

Vel hjemme hadde jeg lyst på noe godt i kveldsvarmen. Jeg gikk for en stor proteinfluff som jeg koste meg med utendørs. Jeg brukte 400 g frosne jordbær, 1 scoop sjokoladeprotein og bittelitt vann som jeg moste sammen med stavmikser. En blender kan også fint brukes om man ikke har stavmikser. Vil du ha en litt søtere smak kan du tilsette litt stevia eller sukrin i fluffen. Jeg blandet litt mer protein med vann som saus og noen hakkede mandler på toppen. Så fantastisk godt og perfekt påfyll etter en treningsøkt!





Dette var altså gårsdagens økt, og nå er jeg straks klar for den første økta i dag! Først løping ute så skuldre og rygg inne på Hit the Gym, finfin fredag med andre ord. Håper dere alle har en super start på helgen :)

3 kommentarer

PT og mamma Linn

25.07.2014 kl.08:40

Så flink du er! Sikkert kult å jobbe på hit the gym!

Karoline

25.07.2014 kl.09:16

Angående det supersettet på ballen så bruker jeg å først ta tabata med lårcurl på ball, og så tabata med glute bridge på ball. Jeg syntes det var tyngre i hvert fall:)

Caroline Corthouts

25.07.2014 kl.15:19

Aggghhh oh so delicious!

Skriv en ny kommentar

hits