Feriepannekaker og Gøteborg



Når jeg er på ferie har jeg selvfølgelig ikke med meg alle ingrediensene jeg har hjemme, men det er ingenting i veien fra å lage pannekaker likevel! Med litt kreativitet kan du lage utrolig mye godt av det du finner i kjøleskapet. I disse pannekakene brukte jeg disse ingrediensene:

3 modne bananer

3 egg

En halv boks vaniljekesam

2 dl melk

5 dl havregryn

2 ts kanel

Mos bananene godt sammen med en stavmikser eller gaffel. Rør inn resten av ingrediensene og la røra stå å svelle i noen minutter. Stek med litt olje i en god panne, denne oppskriften ga seks pannekaker og er nok til to persjoner. Jeg toppet mine med vaniljekesam, blåbær, bananskiver og litt sukkerfritt syltetøy. De smakte utrolig godt, og metter lenge. Jeg lagde disse for et par dager siden, nå er jeg nemlig i Gøteborg og koser meg skikkelig. Masse god mat, godt selskap og ikke minst utrolig morsomme karuseller! Liseberg er like gøy nå som da jeg var lita, om ikke gøyere! Jeg hadde puls tilsvarende ei intervalløkt på et par av attraksjonene, men utrolig gøy var det i allefall. Her er noen glimt fra dagene her tatt med mobilen min:

Det er 30 grader føles som syden selv om vi bare er i Sverige, så nå skal i på stranda å bade. Ha en fin dag alle sammen – det skal iallefall jeg ha 🙂

6 kommentarer
    1. Hei Nora!
      Har ikke for vane å kommentere på bloggen din selv om jeg leser hvert innlegg 🙂 Men idag bare måtte jeg; vi lagde nemlig frokost pannekakene idag og de var knall gode!! Setter veldig pris på bloggen din, både treningstips og mattips 🙂
      Er forøvrig gravid og synes det hadde vært kjempe gøy om du la ut noen tips til øvelser for gravide 😉
      Ida

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg