Grønne frokostpannekaker

Grønne pannekaker ser og høres kanskje ekstremt merkelig ut – men det var så utrolig godt! Jeg reiser bort på en liten ferie i dag, og hadde alt or mange modne avokadoer liggende. Jeg hater å kaste mat – derfor ble resultatet grønne pannekaker. Jeg innrømmer selv at det ikke ser ut som det mest innbydende å spise, men husk at skinnet kan bedra! At speilrefleksen min ble tom for batteri og jeg måtte bruke mobilen til bildet tenkte jeg faktisk å ikke poste dette innlegget  det hele tatt. Men resulatatet ble så bra at jeg ikke kunne la være!  Det ble faktisk så godt at jeg måtte lage to porsjoner, med litt ulike oppskrifter . Den første ser slik ut:

1 avokado

2 store egg

2 scoops med vaniljeprotein

2 ss sukrin

3 ss kokosmel

Mos alt godt sammen med stavmikser før du steker på medium varme i en teflonpane. Jeg toppet med en boks skyr, kokosflak, et eple og sukin gold.


Hvis du har mer lyst på sjokolade denne fredagen kan du heller prøve varianten under, som også smakte veldig bra! Fremgangsmåten er akkurat den samme, og her toppet jeg med vaniljekesam, gojibær og sukrin gold.

1 avokado

2 egg

2 scoops med sjokoladeprotein

2 ss sukrin

3 ss havregryn


Du vil ikke angre om du prøver!

9 kommentarer
    1. Oh god, dette var jo skikkelig godt! Spiste de første med vaniljesmak med jordbær og cottage Cheese med eple og pæresmak. Anbefales!

    2. Stilig farge! Prøv deg på spinatpannekaker neste gang 🙂 Kan garantere at det også er godt hvis du ikke blir bryr deg om fargen på pannekakene

    3. Hjeeelp Nora! Hvordan i alle dager skal jeg klare å komme dypt ned i knebøy? Jeg klarer ikke å holde meg rett på vei nedover, enten tipper jeg framover eller bakover. What to do? 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg