hits

Beinkt og taco

Kompresjonstights fra 2XU / topp fra Better Bodies / caps fra Kari Traa (annonselenker)

velsen over er s utrolig god! Hvis gymmet ditt ikke har en maskin for liggende lrcurl er dette virkelig et fantastisk alternativ. F hjelp fra en treningspartner til plassere en manual mellom bena dine, og senk rolig ned til du kun har en svak knekk i knrne. Lft opp igjen til fttene peker rett opp, og ikke lenger. Mange drar beina helt inn til rumpa, men da vil du miste spennet i muskulaturen p baksiden av lrene s det er ikke ndvendig. Stopp omtrent i posisjonen jeg har p det nederste bildet. Jeg brukte en manual p 16 kg, det var mer enn tungt nok! Dette var alts en av velsene vi kjrte i dag, og kta s totalt slik ut:

Kneby 3 x 5

Utfall bakover i smith p step 3 x 10 hvert bein

Beinpress 3 x 10

Glute-ham raise 3 x 10

Liggende lrcul med manual 3 x 8


Utfall bakover er ogs en super velse som belaster bakside lr og rumpe i strre grad enn utfall fremover. Etter denne kta var jeg helt delagt i beina og mtte bare rett hjem for f i meg noe mat. Det er jo lillelrdag i dag, og valget falt p taco. Det kan man fint spise hver eneste dag, s lenge ingrediensene er litt sunnere. Velg karbonadedeig fremfor kjttdeig, mager kesam fremfor rmme, grove lefser og lag guacamolen av avocado selv s har du kommet langt. S er det bare rulle sammen og ta noen store jafs - helst fr den sjalu hunden fr fatt i matfatet!





7 kommentarer

Taco er like godt kvardag som helg!

Prvde en litt ny vri p tacoen for ei stund sida - nemlig med fersk mango og bananbiter. Hres gjerne srt ut, spesielt med banan, men dette var utruig godt :)

Linda Marie Stuhaug - lidenskap for sunn mat og trening: jeg hadde faktisk mango i denne gangen! Men banan har jeg ikke prvd - det m testes :D

Har du tenkt til stille igjen, Nora? :) Evt i hva?

Mari: athletic fitness blir det nok neste gang :) jeg m bare bli god til ro og ta chins istedet!

Hei Nora!

Jeg er fast leser av din blogg og synes den er kjempefin. Masse inspirasjon til sunn mat og god trening.

Jeg trener styrketrening 3 x uken og har ett sprsml som jeg lurer p om du kan svare meg p. (Trener hjemme og har ingen sprre).

Jeg lurer p forskjellen p velsen nedtrekk - om man kjrer den foran p brystet eller bak skuldrene? Kan du si noe om det og er det ene bedre enn det andre?

Hper du har tid til svare meg!

Sommerklem fra Linda

Hei Nora! Du er en stor inspirasjon innen trening og mat! Tenkte bare

si at du er i byavisen i Trondheim idag, vis du ikke har sett det selv! St p! Du er r!😊

Gy! Det blir spennende flge med p :D

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat