Beinøkt og taco

02.07.2014 - 12:40 7 kommentarer

Kompresjonstights fra 2XU / topp fra Better Bodies / caps fra Kari Traa (annonselenker)

Øvelsen over er så utrolig god! Hvis gymmet ditt ikke har en maskin for liggende lårcurl er dette virkelig et fantastisk alternativ. Få hjelp fra en treningspartner til å plassere en manual mellom bena dine, og senk rolig ned til du kun har en svak knekk i knærne. Løft opp igjen til føttene peker rett opp, og ikke lenger. Mange drar beina helt inn til rumpa, men da vil du miste spennet i muskulaturen på baksiden av lårene så det er ikke nødvendig. Stopp omtrent i posisjonen jeg har på det nederste bildet. Jeg brukte en manual på 16 kg, det var mer enn tungt nok! Dette var altså en av øvelsene vi kjørte i dag, og økta så totalt slik ut:

Knebøy 3 x 5

Utfall bakover i smith på step 3 x 10 hvert bein

Beinpress 3 x 10

Glute-ham raise 3 x 10

Liggende lårcul med manual 3 x 8


Utfall bakover er også en super øvelse som belaster bakside lår og rumpe i større grad enn utfall fremover. Etter denne økta var jeg helt ødelagt i beina og måtte bare rett hjem for å få i meg noe mat. Det er jo lillelørdag i dag, og valget falt på taco. Det kan man fint spise hver eneste dag, så lenge ingrediensene er litt sunnere. Velg karbonadedeig fremfor kjøttdeig, mager kesam fremfor rømme, grove lefser og lag guacamolen av avocado selv så har du kommet langt. Så er det bare å rulle sammen og ta noen store jafs - helst før den sjalu hunden får fatt i matfatet!





7 kommentarer

Taco er like godt kvardag som helg!

Prøvde en litt ny vri på tacoen for ei stund sida - nemlig med fersk mango og bananbiter. Høres gjerne sært ut, spesielt med banan, men dette var utruig godt :)

Fitnessnora

02.07.2014 kl.13:21

Linda Marie Stuhaug - lidenskap for sunn mat og trening: jeg hadde faktisk mango i denne gangen! Men banan har jeg ikke prøvd - det må testes :D

Mari

02.07.2014 kl.13:33

Har du tenkt til å stille igjen, Nora? :) Evt i hva?

Fitnessnora

02.07.2014 kl.13:44

Mari: athletic fitness blir det nok neste gang :) jeg må bare bli god til å ro og ta chins istedet!

Linda

02.07.2014 kl.14:24

Hei Nora!

Jeg er fast leser av din blogg og synes den er kjempefin. Masse inspirasjon til sunn mat og god trening.

Jeg trener styrketrening 3 x uken og har ett spørsmål som jeg lurer på om du kan svare meg på. (Trener hjemme og har ingen å spørre).

Jeg lurer på forskjellen på øvelsen nedtrekk - om man kjører den foran på brystet eller bak skuldrene? Kan du si noe om det og er det ene bedre enn det andre?

Håper du har tid til å svare meg!

Sommerklem fra Linda

Martine

02.07.2014 kl.23:27

Hei Nora! Du er en stor inspirasjon innen trening og mat! Tenkte bare

Å si at du er i byavisen i Trondheim idag, vis du ikke har sett det selv! Stå på! Du er rå!😊

Mari

03.07.2014 kl.21:16

Gøy! Det blir spennende å følge med på :D

Skriv en ny kommentar

hits