Ferietrening med kroppsvekt

Er du en av de som har lyst til å trene i ferien men ikke har tilgang til treningssenter? Frykt ikke – for her har jeg satt sammen en økt som kan utføres helt uten utstyr! Følger du den kan jeg også love deg at du kommer til å være skikkelig sliten etterpå, selv med bare bruk av egen kroppsvekt. Øvelsene utføres i 20 sekunder før du har 10 sekunders pause, og deretter går direkte til neste øvelse. Prøv å få til så mange repetisjoner som overhodet mulig på de 20 sekundene du jobber. Det er totalt 8 øvelser på hver runde, og etter du har fullført alle tar du velfortjent 2 minutter pause. Deretter kjører du på igjen! Prøv å gjennomføre fire slike runder, og jeg kan garantere at pulsen stiger. Hvis det blir vanskelig med fire, så start med to og jobb deg oppover. Her trenger du kun din egen kropp for å trene, altså ingen unnskyldning uansett hvor du er på ferie! 

1. Pushups

Gul shorts fra Mitchi / lilla treningsgenser fra 2XU / svarte sko fra Inov-8 (annonselenker)

2. Gående utfall fremover

3. Sideplanke. Hvis det blir for vanskelig å balansere kan du la være å løfte det øverste benet.

4. Air-squats

5. Diamant-pushups. Sørg for å få albuene nærme kroppen, slik at øvelsen belaster triceps i større grad.

6. Hoppende utfall.  Her kommer det sikkert litt melkesyre – men hold ut!
7. Planke

8. Jump-squats


Da gjenstår det bare å si riktig god økt til dere alle sammen!

12 kommentarer
    1. Tusen takk!! <3 Dette passet meg helt perfekt, siden jeg ikke har tilgang til treningssenter i sommer. Dette skal jeg virkelig prøve ut 🙂

    2. Herlig Nora! Er så vanskelig å få utført gode økter på hytta/ferie, spesielt dersom det ikke er løpeområde i nærheten.. Kom gjerne med flere, feks med noe som et lett å ta med (hopprtau/fitnessball)

    3. Ditt blide ansikt lyste virkelig opp på framsida av Byavisa i dag!! 🙂 Fin reportasje! 🙂
      Hvor er den gule shortsen fra? Den ser superfin ut-og ikke minst veldig fresh!

    4. …altså en tabata økt! 😉
      Veldig effektiv trening som er morsom å gjennomføre, gode tips til øvelser du kommer med Nora 😀 Stå på videre, du er rå!

    5. Så bra opplegg, dette tar jeg med meg til treningsøkta i kveld! Håper på litt oppholdsvær da 🙂

    6. Ett tips her er jo å laste ned Tabata-appen på mobilen, så teller den ned for deg, piper når det er tid for pause, når det er tid for å starte og noen ekstra pip for når du er ferdig:D så slipper du å følge med på stoppeklokka, det er bare å høre etter pipene:)

    7. Hei:) gjorde denne økta i går! Er 13 år og det var veldig morsomt å gjøre dette ute i det fine været! Avsluttet siste runden med ca 7 min planke:) deilig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg