Killer beinøkt

I dag hadde jeg en kickass bra beinøkt! Jeg har nesten glemt hvor godt det er med sånne økter, hvor bare alt klaffer og godfølelsen er med gjennom hele økta. De siste månedene har min egen trening blitt nedprioritert, og selv om jeg har vært på gymmet har hodet vært en helt annen plass. På studier, på Guapo og å ha konstant dårlig samvittighet fordi jeg burde ha lest i stedet for å trene. Så nå, nå er et virkelig game on i tiden fremover! For den følelsen jeg sitter igjen med etter beinøkta i dag, den vil jeg ha hver eneste gang. Dere vet når du er så sliten at det nesten gjør vondt, men så er det så godt likevel fordi du ga alt du hadde. Det er det jeg elsker med styrketrening – det gir meg så mye! Uansett, økta i dag så slik ut:

Knebøy 3 x 5

Bulgarske utfall 3 x 6

Leg extension 3 x 10

Strake markløft 3 x 8

Hipthrust 3 x 8

Lårcurl på ball i supersett med hipthrust på ball 3 x 10 på hver øvelse, 3 runder.

Som om ikke dette var nok kjørte vi på med en liten challenge på slutten. Det er så enkelt som at du finner deg en partner og en kettlebell før dere ser hvem som klarer å utføre flest reps. Husk at det er viktig å samme vekt – slik at det blir likt for begge! Jeg måtte faktisk gi meg før Lucia i dag, beina mine sa bare helt stopp. Men det er en veldig gøy måte å tyne ut det aller siste på, med hjelp av konkurranseinnstinktet når det kicker inn. 

Ny favoritt-topp fra Better Bodies / tights fra Skins / sko fra Inov-8 (innlegget inneholder reklamelenker)


Så tenkte jeg at jeg skulle vise dere en utrolig god øvelse for rumpa helt på slutten! Jeg brukte den til aktivering i dag, men man kan også bruke den i selve programmet sitt. Jeg brukte minibands – de er helt geniale til rumpetrening! Vil du investere i et par kan du klikke de hjem her, men du kan også bruke strikker fra gymmet. Da må du nok legge de dobbelt, evt trippelt for å få de stramme nok. Det du gjør i denne øvelsen er nemlig å jobbe mot strikkene, og de fester et rundt anklene og det andre rett under knærne.  Sett deg ned i en knebøy, kom opp og strekk det ene beinetpå skrått ut til siden. Prøv gjerne å hold et sekund i ytterposisjon før du setter deg ned i knebøy igjen, og gjentar med motsatt fot. Jeg har lagt ut en video på instagram også som forklarer litt bedre – du finner den ved å trykke her. Denne øvelsen er faktisk tyngre enn det ser ut som! 


Gjerne prøv den og let me know hva dere synes! Ha en sprek og sterk tirsdag alle sammen 🙂

3 kommentarer
    1. Hvordan ser planen din ut i styrketrening? Har du faste dager når du trener f.eks mage og triceps eller tar du det som det kommer? Hadde iallefall blitt glad om jeg fikk se den så jeg fikk litt anelse om hva jeg skal prøve meg på selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg