Maxpuls og treningsiver

I går trente jeg tabata på Maxpuls – for første gang siden februar. Jeg har ikke ord for hvor tungt det var, det merkes fort når man er borte fra denne typen trening! Først var det jo den dumme skaden i hofta mi som gjorde at jeg ikke kunne dra, og så kom eksamensperioden. Men NÅ er jeg klar for en sommer hvor jeg virkelig skal legge inn jernet på treningsfronten. Jeg har ikke nevt så mye om det enda, men jeg har veldig mye spennende i vente så det er ingen tvil om at dette blir en skikkelig bra treningssommer. I forhold til å forberede meg til Toughest er jo Maxpuls et perfekt sted å dra, så er det jo så gøy også! Jeg hadde nesten glemt hvor bra det er der, og jeg har allerede booka flere timer denne uka. Kjører på med pull-ups og mountain climbers for alt det er verdt! Jeg er virkelig motivert nå, kjenner at treningsiveren er tilbake for fullt.


Singlett fra 2XU / kompresjonstights fra Skins / sko fra Inov-8 (annonnselenker)

Jeg skal snart på jobb, men var tidlig oppe for å gå en lang tur med Guapo. 16/50 kilometer er allerede gjennomført, og jeg synes det er så gøy å se at dere blir med! Etter alt for mye stillesitting de siste ukene er det så godt å få rørt litt ekstra på seg igjen, kroppen er jo til for å brukes. Og når man bruker den er det viktig med godt påfyll også, jeg har allerede gjort klar lunsjen min som blir med på jobb. En halv boks cottage cheese, et par epler, mandler og omega-3. Litt kanel og sukrin på toppen så er lunsjen komplett. Proteiner, karbhodydrater og fett i et enkelt lite måltid som tar ca. 3 minutter å stelle i stand. Det trenger nemlig ikke være så komplisert bestandig, altså ingen unnskyldning å ha dårlig tid om morningen. Nå må jeg komme meg avgårde, ha en super tirsdag alle sammen!

14 kommentarer
    1. Så gøy!! Håper sommeren din når opp til forventningene og at du koser deg med både det ene og det andre. Det er som du sier, ting trenger ikke være så komplisert og det skal ikke så mye til å gjøre det enkelt 🙂

    2. Tok challengen forrige uke jeg, gikk 75 km på ett døgn :O Var med på marka24, en utrolig opplevelse! Så orker egentlig ikke tanken på å gå (eller løpe, herregud!) mer enn nødvendig denne uka.. 🙂

    3. Hei! Hvor mye cardio (løpeturer) kan man kombinere med styrke uten at det blir for mye for kroppen? Trener styrke 4 ganger i uken men vil ha litt cardio i tillegg nå mot sommerferien for å gå litt mer ned i fettprosent

    4. Hei Nora 🙂 hvordan gjør du det med valpen din nå som du både jobber og trener? Er han mye alene hjemme, evt hvordan vendte du han til å være alene hjemme?

    5. Rebecca: du kan fint legge til 2-3 cardioøkter i uka hvis du ønsker, bare pass på å varier intensitet og varighet på de og pass på at du får restituert deg med mat og hvile 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg