hits

Maxpuls og treningsiver

17.06.2014 - 07:47 14 kommentarer

I går trente jeg tabata på Maxpuls - for første gang siden februar. Jeg har ikke ord for hvor tungt det var, det merkes fort når man er borte fra denne typen trening! Først var det jo den dumme skaden i hofta mi som gjorde at jeg ikke kunne dra, og så kom eksamensperioden. Men NÅ er jeg klar for en sommer hvor jeg virkelig skal legge inn jernet på treningsfronten. Jeg har ikke nevt så mye om det enda, men jeg har veldig mye spennende i vente så det er ingen tvil om at dette blir en skikkelig bra treningssommer. I forhold til å forberede meg til Toughest er jo Maxpuls et perfekt sted å dra, så er det jo så gøy også! Jeg hadde nesten glemt hvor bra det er der, og jeg har allerede booka flere timer denne uka. Kjører på med pull-ups og mountain climbers for alt det er verdt! Jeg er virkelig motivert nå, kjenner at treningsiveren er tilbake for fullt.


Singlett fra 2XU / kompresjonstights fra Skins / sko fra Inov-8 (annonnselenker)

Jeg skal snart på jobb, men var tidlig oppe for å gå en lang tur med Guapo. 16/50 kilometer er allerede gjennomført, og jeg synes det er så gøy å se at dere blir med! Etter alt for mye stillesitting de siste ukene er det så godt å få rørt litt ekstra på seg igjen, kroppen er jo til for å brukes. Og når man bruker den er det viktig med godt påfyll også, jeg har allerede gjort klar lunsjen min som blir med på jobb. En halv boks cottage cheese, et par epler, mandler og omega-3. Litt kanel og sukrin på toppen så er lunsjen komplett. Proteiner, karbhodydrater og fett i et enkelt lite måltid som tar ca. 3 minutter å stelle i stand. Det trenger nemlig ikke være så komplisert bestandig, altså ingen unnskyldning å ha dårlig tid om morningen. Nå må jeg komme meg avgårde, ha en super tirsdag alle sammen!




14 kommentarer

Celine

17.06.2014 kl.08:22

Så gøy!! Håper sommeren din når opp til forventningene og at du koser deg med både det ene og det andre. Det er som du sier, ting trenger ikke være så komplisert og det skal ikke så mye til å gjøre det enkelt :)

Linn Engan

17.06.2014 kl.08:48

Det er så fælt å være borte fra trening med tempo - merker veldig godt at man blir sein og tung i kroppen :P
Cottage cheese, epler og mandler er en knallgod kombinasjon! Enda bedre med kanel og sukrin gold :) Håper du får en knall Tirsdag Nora :D

Ylva

17.06.2014 kl.12:43

Tok challengen forrige uke jeg, gikk 75 km på ett døgn :O Var med på marka24, en utrolig opplevelse! Så orker egentlig ikke tanken på å gå (eller løpe, herregud!) mer enn nødvendig denne uka.. :)

Martin

17.06.2014 kl.16:57

Check that ass på duden i bakgrunn a! DAYMN!

Rebecca

17.06.2014 kl.20:47

Hei! Hvor mye cardio (løpeturer) kan man kombinere med styrke uten at det blir for mye for kroppen? Trener styrke 4 ganger i uken men vil ha litt cardio i tillegg nå mot sommerferien for å gå litt mer ned i fettprosent

Margrethe

17.06.2014 kl.20:51

Hvor jobber du? :)

Fitnessnora

17.06.2014 kl.21:07

Margrethe: i DnB :)

Lene

17.06.2014 kl.21:30

Tar du så mye omega3?! står jo på boksen at anbefalt dosering er to kapsler per dag :O

Marit Elise

17.06.2014 kl.22:45

Tenk og ha som jobbe å trene seg selv og andre... Drømmen! :)

charlotte

17.06.2014 kl.23:13

Hei Nora :) hvordan gjør du det med valpen din nå som du både jobber og trener? Er han mye alene hjemme, evt hvordan vendte du han til å være alene hjemme?

Fitnessnora

18.06.2014 kl.08:19

charlotte: Jeg bor 5 min fra jobb, så jeg sykler hjem i lunsjen og går med han. Så får han alltid en god tur før/etter :)

Fitnessnora

18.06.2014 kl.08:20

Lene: Behovet er veldig individuelt :) jeg tar så mye de dagene jeg ikke spiser laks ja!

Fitnessnora

18.06.2014 kl.08:21

Rebecca: du kan fint legge til 2-3 cardioøkter i uka hvis du ønsker, bare pass på å varier intensitet og varighet på de og pass på at du får restituert deg med mat og hvile :)

Skriv en ny kommentar