Hit the Booty

05.06.2014 - 08:04 13 kommentarer

God morgen! Husker dere jeg fortalte at jeg skulle i møte i går? Der ble det bestemt at jeg skal begynne å være PT litt tidligere, og jeg kommer til å ha mitt første rumpetreningskurs allerede om 14 dager! Hit the booty er navnet kurset har fått, og jeg skal fortelle dere mer om det litt senere Åh, jeg gleder meg sånn til å endelig kunne lære andre å trene mer effektivt :) I mellomtiden får jeg prøve mitt aller beste til å lære dere noen triks over bloggen, så her kommer noen bilder fra den siste økta mi.


T-skjorte fra Craft nå til 65 (!) kr og tights fra Skins. (adlinks)

Jeg kjører fokus på baseøvelser nå om dagen, med fokus på å bli sterkere. Knebøy er en fantastisk øvelse for hele kroppen, og gjør også underverker for rumpemusklene. Sørg for å komme dypt ned, for da vil setemusklene bli aktivert mer.  En veltrent rumpe er faktisk mye mer enn bare fint å se på, gluteus maximus er jo faktisk den største muskelen i kroppen. Å være sterk her har en rekke fordeler i hverdagen, enda en god grunn til å trene stussen litt ekstra! På slutten av økta mi kjørte jeg et supersett som virkelig svir. Alt du trenger er en fitnessball, og litt viljestyrke. Begynn med å ligge strak med hælene godt plantet ned i ballen. Trekk den så til deg, mens du fokuserer på å holde hofta presset opp mot taket hele veien inn. Utfør 12 repetisjoner før du går direkte over på neste øvelse.




Ligg med rumpa i bakken, og press hofta opp i en hipthrust. Skvis godt på toppen før du senker ned, og gjenta 12 ganger. Ta pause et lite minutt, før du gjentar supersettet på nytt. Jeg utførte totalt 3 sett med dette, og virkelig pump etterpå! Det siste settet var vanskelig å gjennomføre, men jeg bet tenna sammen og kom i mål. Jeg sleit faktisk med å gå opp trappa etter økta, og den følelsen er så god! Prøv dette supersettet neste gang du trener bein, så lover jeg at du får tynt ut det aller siste av beina dine :)


 

13 kommentarer

kettleBente

05.06.2014 kl.09:11

Fab! Hvor lenge varer kurset ditt i sommer da? Eller er den bare én-dags-kurs?

Fitnessnora

05.06.2014 kl.09:33

kettleBente: det første kurset vil være endags ja :) det holder på rumpetrening føler jeg, mens på baseøvelsekursene jeg tenker å holde senere trenger jeg lengre tid :)

Gudrun

05.06.2014 kl.15:44

Når du mener dybt ned i knebøyen, mener du ala ass to the grass? Har en far som er fysoterapaut og er helt i mot knebøy som går lenger ned enn 90 grader, da han mener at dette sliter volsomt på knena. Jeg har også en veninne som er nyutdannet PT i fjor høst, som også mener at dette ikke er bra for knena. Har du noen invendinger og formeninger om dette :) nysgerrig :)

kettleBente

05.06.2014 kl.15:57

Topp. Jeg sliter generelt med rumpeøvelser, så det vil jeg være med på!

Line

05.06.2014 kl.17:41

Så artig at du straks er i gang :-) Blir kurset på Hit the gym og må man være medlem der for å delta? Hvordan kan man melde seg på? ;-)

Modebook

05.06.2014 kl.19:57

De beste treningsklærne:) xxx

Trude

05.06.2014 kl.20:10

Hva om du ikke kommer mangt ned I knebøy med eller uten vekter? Er det bedre å bruke Smith maskin? Eller andre maskiner

Mari

05.06.2014 kl.21:09

Elsket dette innlegget!! :-D

Fitnessnora

06.06.2014 kl.08:27

Trude: da ville jeg jobbet med mobiliteten og prøvs andre øvelser i mellomtiden ja :) har du feks prøvd goblet squat? :)

Fitnessnora

06.06.2014 kl.08:28

Line: skal komme med mer info etterhvert :) Men ja, det blir på HIT og for medlemmene der ja :)

Fitnessnora

06.06.2014 kl.08:29

Gudrun: ass to the grass trenger det absolutt ikke være. Såvidt under parallell er der jeg tar mine egne knebøy, men det er jo veldig individuelt i forhold til mobilitet osv :)
Hvilken størrelse har du på T-skjorten? Vil gjerne vite hvordan størrelsene er før jeg bestiller :)

Fitnessnora

09.06.2014 kl.00:24

regineaf:: jeg har str 36 :)

Skriv en ny kommentar

hits