100 kg og gladlaks

Gjett hva jeg startet uka med? En kickass treningsøkt hvor jeg endelig har kommet meg opp på 100 kg i markløft igjen! Det er så gøy å løfte tunge ting, jeg har faktisk ikke ord for hvor glad det gjør meg. Jeg har trent markløft en gang i uka den siste tiden, og økt vektene mellom 1,25 kg og 2,5 kg hver gang. Det kommer jeg til å forsette med så lenge jeg klarer – så får vi se hvor lenge jeg kan holde på før det sier stopp.

I benkpress har det blitt stopp allerede, og da må jeg ty til andre teknikker for å bli sterkere. Nå kjører jeg benkpress med to sekunders stopp i bunnen, før jeg presser hurtig opp igjen. Stanga hviler litt på brystkassen de to sekundene, og da er det virkelig stor forskjell på å presse opp igjen. Prøv det selv og kjenn så tungt det blir!



La stanga hvile helt i bunnposisjon. Beklager forresten dårlige mobilbilder fra trening, kameraet døde!

Gladlaks etter etter økta og ikke mindre glad for ettertrenings-måltidet. Min store favoritt er å lage en stor porsjon havregrøt, tror jeg kunne levd på det alene! Jeg koker den med sukrin og litt salt, til den har en litt “vannete” konsistens. Så rører jeg inn en scoop sjokoladeprotein og topper med det jeg har lyst på. I dag ble det vaniljekesam, bringebær og blåbær. Den tok jeg med meg ut i bakgården og spiste den i sola. Kan man egentlig få en bedre start på uka? 


Nå er det lesing som venter – bare 14 dager til eksamen! Ønsker dere alle en like fin start på uka som meg, ha en supersporty mandag 😀

8 kommentarer
    1. Jg var 15/16 da jeg løftet 100kg i mark 🙂 aldri trent mark eller benk før -drev med turn. Løftet 50kg i benk 2 rep. Jeg er 1.60 og veide vel 55 den gang. Nå tar jeg knapt 30kg i benk og 60kg i mark…24år nå! Da jeg var ung og lovende….som jeg pleier å si -nå er jeg bar ung 😉
      Uansett; råbra jobbet 🙂 Du er knallflink!!

    2. Wow, 100kg…Jeg er dypt imponert…ligger på 60 nå, smeller på til 62,5 neste gang, hehe skam den som gir seg 🙂 Men ett sp.mål. Jeg sitter helt bom fast på militærpress…Kom meg opp til 22,5 og der satt jeg bom fast i ukevis uten fremskritt. Fikk tips av en av de du går på skole med om å senke ned til 20 kg og øve teknikk, som sagt så gjort, det gikk bra og øket til 22,5 kg igjen men gjett hva..har trent i ukevis med det og sitter fortsatt bom fast…noen tips, før jeg gir opp hele øvelsen? Grrrr 😉

    3. Du er sterk altså! Damn! *forbilde!* 😀 Helt rått!
      Og havregrøt er jo bare kanondigg! Fast her hver eneste morgen – med proteiniskaffe til 🙂 Helt herlig å nyte i sommervarmen!

    4. Mange opplever å bli sterkere i benkpress ved å trene skråbenk, smalbenk eller rett og slett brystpress med manualer. Først- og sistnevnte utsetter håndleddene en del

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg