Løftetrynet, løftelista & softis

Jeg har skrevet det før og jeg skriver det igjen – for å bli sterkere du løfte tunge vekter. Kroppen er utrolig dyktig til å tilpasse seg, men den gjør ikke dette uten grunn. Hvis du løfter tyngre vekter enn tidligere, så gir du musklene signaler om at de må bli sterkere for å tåle belastningen bedre neste gang. Men hvis du alltid løfter på de samme vektene så vil ikke kroppen se behovet for endring – og du blir ikke sterkere og oppnår ikke de resultatene du ønsker. Jeg vet det er tungt og jeg vet det svir – men jeg vet og at det virkelig er verdt det! Når det blir tunt til meg på trening så er det grimaser, pusting og pesing og litt grynting innimellom. Under ser dere et par bilder treningstrynet mitt – kanskje ikke så vakkert men det vises iallefall at jeg tar i!


Caps fra Kari Traa, tights, sports-BH og singlett er alle fra Better Bodies (adlinks)

Når jeg trener er det ikke bare løftetrynet som må være på plass, men også bra treningsmusikk. Jeg har derfor lagt ut spillelista mi for styrketrening på Facebook-siden min som dere finner her. Veldig annerledes fra løpelista jeg har lagt ut tidligere, det er to helt forskjellige låter som motiverer meg til de ulike treningsformene. Uansett, det jeg skulle fortelle nå er at jeg har fått dilla på softis igjen. Denne er en favoritt hver eneste sommer, og nå er det virkelig på tide at den er tilbake! Alt man trenger er fryst banan i skiver og proteinpulver – altså perfekt etter trening. Bruk 10 g proteinpulver per 100 g fryst banan så får du en optimal konsistens i mine øyne. Jeg bruker alltid 200 g fryst banan, 20 g proteinpulver og 0,5 dl vann. Mos alt sammen med en stavmikser eller pisk til fluff med håndmikser, og ha i en skål. Bland ut litt proteinpulver med bittelitt vann og søtning for å lage en tykk saus på toppen, og gjerne noen bananskiver hvis du har. Så godt og så enkelt!



7 kommentarer
    1. Så utrolig flink du er til å trene, Nora! Jeg lurte bare på; hvordan varmer du opp før en overkroppsøkt?

    2. Du er så motiverende!
      Når kommer neste challenge? Hadde vært gøy om du kom med en ny en på søndag!

    3. Heia Nora!
      Liker bloggen din veldig godt. Du er inspirerende og ei superflott jente. Mange flotte tips du kommer med. Fortsett sånn. Ha ei superflott helg 🙂
      Linda i Narvik

    4. Kjæmpefin blågg du har. Lure litt på dærre me banan æ….., åt de my før, men ha i deinn siste tia kutta de ut fårr at de påstås at de e usunt. Men no sjer æ du bruke de te å lag is…., deinn såg fårræstn helt nydele ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg