Lunsjtips: blomkålbrød

Dagens lunsj ble noe så spennende som blomkålbrød! Det høres kanskje helt merkelig ut, men det ble faktisk skikkelig godt. Brødet inneholder lite karbohydrater, men mye sunt fett og proteiner. Ikke minst er det mettende, enkelt og smakfult. Det inneholder bare tre ingredienser, nemlig 1 mellomstor blomkål, 50 g mandelmel og 2 egg. Del opp blomkålen og legg den i en bolle sammen med egg og mandelmel. Mos godt med stavmikser, slik at du har en glatt og fin røre. Tilsett krydder etter ønske, jeg valgte 1 ts hvitløkssalt, rosmarin og chili. Blomkål i seg selv er jo ganske smakløst, så jeg vil anbefale å tilsette en del krydder for å gjøre brødet mer spennende. Fordel på bakepapir og stek midt i ovnen på 200 grader i ca. 35 minutter.  La de avkjøle seg på rist før du topper med pålegg, jeg valgte kokte egg, avocado og litt grønnsaker.





Jeg har treningsfri i dag, og alt jeg skal gjøre er å lese til eksamen. Det er ikke så lett som det høres ut, annenhver time må jeg jo ut med hjerteknuseren min. Resten av tiden har jeg bare lyst til å kose med han også, det er faktisk ekstremt vanskelig å la være! Han overøser meg med kjærlighet og våte kyss – hvem klarer vel å si nei til det for å lese pensum?



12 kommentarer
    1. Heisann 🙂
      Fantastisk inspererende blogg du har!
      Lurte bare på om du må koke blomkålen først? eller moser du den rå?
      Ha en flott dag, håper det går bra med eksamen ! 🙂

    2. Nam! Blomkålbrødet så utrolig nok fantastisk ut 🙂 Også så sunt i tillegg! Må prøves 🙂
      Guapogutten din var forresten helt nydelig! Skjønner alt for godt at det er vanskelig å ikke skulle gi ham nok oppmerksomhet! 🙂 En skikkelig hjerteknuser!
      Ønsker deg en strålende tirsdag, Nora! Og lykke til med lesingen 😀

    3. Hei! Siden du går ut med hunden din så ofte.. Hvor er det du gjør av hunden din når du er på trening og på skole?? Digger bloggen! Inspirerende og motiverende:)

    4. Marlene: han var med i bilen på skolen, og ble luftet i pausene 🙂 når jeg er på trening er han hjemme, treningene tar jo ikke stort mer enn en time og det kalrer han fint 🙂

    5. ååh, vet hvordan du har det.. har selv eksamen OG en liten valp.. er ikke lett å lese da nei 😀 hehe. forresten så har du helt nydelig kropp 🙂 kanskje ikke relevant til innlegget men men..
      lykke til på eksamen =)

    6. Hei Nora, jeg ville bare si at disse brødene er supergode! Jeg spiser for tiden LCHF-vegetar, og da er det ikke alltid like lett å finne noe man kan spise 😉 Men disse brødene gjør lunsjen enklere 🙂 Takk for at du deler de gode oppskriftene dine med oss!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg