Chins & chocolate

Min treningsuke har startet superbra, med en økt på Hit The Gym i dag tidlig. Jeg prøver å fokusere mye på teknikk, da jeg lett kan “jukse” når det begynner å bli tungt. På chins har jeg en stygg tendens til å ikke stekke albuene helt ut, altså at jeg henger helt ned. Da er det lettere å få til flere repetisjoner, men jeg vil heller anbefale dere å kjøre repetisjonene strikte og korrekte. Økta mi i dag så slik ut:

Knebøy 3 x 3, 75 kg

Militærpress 3 x 4, 40 kg

Chins 3 x 5

Dips med 3 x 8, 7,5 kg ekstra vekt

Pushdown med stang 3 x 12, 41 kg

Pikes på romaskin 3 x 8

Det er så gøy å legge på litt og litt vekter for hver økt, og ikke minst supermotiverende! Hvis jeg kommer til et punkt hvor det er vaskelig å øke vektene øker jeg heller repetisjonene gradvis. Jeg har aldri vært særlig sterk i knebøy for eksempel, så her passer jeg på å ta det rolig med å øke belastningen. Hvis jeg øker for for kommer jeg til å møte veggen alt for fort, og da er jo mye av poenget borte. Men ved å alltid ha en form for progresjon, så tvinges kroppen til å utvikle seg. Om det er antall repetisjoner, serier eller belastning kan variere – men bare pass på at du ikke ender opp med å gjøre det samme hver økt. En annen ting jeg liker å variere er mageøvelsene mine. Jeg er egentlig ikke superfan av magetrening, og prøver derfor alltid å gjøre øvelsene på morsomme men effektive måter. Pikes på ball er en utrolig god øvelse for magemusklene, men den kan også utføres på romaskin! Da gjør du slik som på bildene under, hold et sekund på toppen før du senker ned.



Tights fra Skins og t-skjorte fra Better Bodies (adlinks)

Etter økta hadde jeg skikkelig lyst på sjokolade, og det på en mandag. Løsningen ble derfor et stort glass melk med sukkerfri Nesquik (kjøpes på Iherb), og riskaker med peanøttsmør og philadelphia på. Lite, lett og kjempegodt påfyll etter ei god økt – som virkelig stilte sjokoladesuget på en sunnere måte. Det er ingen grunn til å nekte seg ting, så lenge man finner smarte løsninger som passer inn i hverdagen 🙂 


Nå skal jeg ut på tur med Guapo, fin forsettelse på en sprek mandag her i gården. Ønsker alle dere det samme –  start uka på en best mulig måte!

11 kommentarer
    1. Du motiverer meg sykt til treningen. Når jeg leser bloggen din får jeg veldig mye tips som jeg prøver å ta med videre.
      Jeg ønsker å få mer synlige muskler og trener mye på SATS. Men jeg har aldri hatt noe personligtrener eller noe til å hjelpe meg med det. Har du noen tips til hvordan jeg kan få mer synlige muskler? Altså, er det bedre med flere repetisjoner og få av det andre? Eller omvendt?
      Jeg har blitt anbefalt 3 x 12, eller blir det 12 x 3? på veldig mange ting. Altså 3 repetisjoner av alt omtrent. Men jeg føler aldri jeg ser noe forskjell. Tenker om det er bedre å ta litt tyngre vekter også heller mindre repetisjoner og sånn.

    2. Hvordan løser du det med hvalpen i ukedagene, med jobb og trening? Er du hjemme i pausene på jobb for å lufte han, eller har du tatt ferie? Er litt i tvil hvordan vi skal løse det her når vår kommer, ønsker jo ikke å ha han hjemme alene så mye i starten.. 🙂

    3. Du er rå! Inspirerende! Morsomt å følge deg! Hilsen en små forelska kar! Lykketil videre på studie mot eksamen!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg