Kokoskake med friske bær


Hvor godt så ikke dette ut? Jeg kan love at det smakte godt også, og jeg synes virkelig litt kake er på sin plass etter en helg på skolebenken. Jeg var ikke så lysten på å stå flere timer på kjøkkenet, og da er den sunnere ferdigmiks bra å ha stående i skapet! Den kan brukes fra alt til eplekake, krydderkake og gulrotkake eller til kokoskake som jeg valgte ikveld. Du trenger dette:

1 sunnere kakemiks fra Funksjonell mat

1 boks kokosmelk

3 egg

2 ts kanel

Bland alle ingrediensene i en bolle, og rør godt. Fordel i en smurt springform, og stek midt i ovnen på 180 grader i ca. 35 minutter. Ta ut og la den avkjøle seg. Som glasur brukte jeg denne gangen det jeg hadde i kjøleskaper, mager vaniljekesam blandet med bringebærsyltetøy og litt sukrinmelis. Topp med friske bær og du har en utrolig god, sunn og smakfull kake. Perfekt på en lat søndagskveld.

 Jeg er faktisk skikkelig sliten etter denne skolehelgen, det har vært mye praktisk men også mye informasjon. Det blir mye til både hode og kropp, og derfor blir det godt med en søndag på sofaen med Guapo. Det eneste jeg skal ta meg litt tid til er å rulle litt på rumblerolleren min som jeg har liggende i skapet. Igjen har vi blitt påminnet hvor viktig redskap dette kan være, og jeg er selv for dårlig på den. Den ligger jo i skapet, men likevel bruker jeg den kanskje bare en gang i uka hjemme. Så i kveld skal det rulles på stuegulvet mens jeg ser på TV og spiser mer av den herlige kaken.



Rumbleroller finnes i flere størrelser, de små kan være praktiske å hjemme. (innlegget inneholder adlinks)

Nå er det faktisk bare en kurshelg igjen før vi er ferdige, og det er litt sykt å tenke på. Snart er jeg i mål og er personlig trener! Likevel sitter jeg allerede og titter på mer kurs og videreutdanning, det er jo så ufattelig mye spennende å lære om. Vil dere se mer på kurs kan dere sjekke AFPT sine hjemmesider, nå får man faktisk studiepoeng for å utdanne seg til PT også. Det var det jeg hadde å komme med i kveld – håper dere nyter siste del av helgen!

8 kommentarer

Siste innlegg