Crazy cardio og lakselunsj

God morgen! 1. mai og fridag for de aller fleste, jeg er derimot tidlig oppe før jeg skal på jobb. I går fikk jeg presset inn både en styrkeøkt og intevaller, så i dag tar jeg totalt fri fra trening. Det trenger man innimellom! Gårsdagens beinøkt var kjempegod, og jeg fikk god kontakt med musklene. Det er det viktigste i mine øyne, mye viktigere enn å lasse på med vekter. Økta så slik ut denne gangen:

Knebøy

Strake markløft

Utfall bakover med kettlebells

Hipthrust

Reverse hyper i kabel

Jeg har jo vist dere utfall bakover tidligere, men da har jeg kjørt den i smithmaskin. I går viste fineste Linn meg en variant med kettlebells istedet, og det var virkelig tungt! Jeg foretekker jo genrelt fri vekter istedet for maskiner også, så denne kommer jeg til å kjøre flere ganger. Legg presset på hælen på den fremste foten din, og kjenn at du har kontakt med setemusklene. Har du ikke sko som er egnet for styrketrening vil jeg heller anbefale å ta de av fremfor å ta beinøvelser i vanlige joggesko. 

Etter styrketrening ventet en intervalløkt som var annerledes enn vanlig. Det var Linn som styrke intervalløkta, og jeg er nesten glad jeg ikke ante hva jeg hadde i vente. Vi varmet opp på mølla først før vi kjørte i gang med dragene våre. Først setter du mølla på 12% stigning, og hastigheten på 6,5. Her går du i 3 minutter, før du hopper av båndet på mølla i 30 sekunder. Hent igjen pusten og senk stigningen til 2%, men øk hastigheten til 15. Etter de 30 sekundene pause er det nemlig full sprint i 1 minutt, før du hopper av båndet på mølla igjen. Ned med hastighet og opp med stigning, og etter 30 sekunder pause gjentar du det hele igjen. Totalt kjørte vi 6 drag, altså 6*3 minutter med rask gange i motbake og 6*1 minutt med sprint. Jeg var så sliten etterpå at jeg nesten ikke klarte gå hjem, virkelig crazy cardio! Det var veldig gøy å prøve en annerledes type intervall da, så det anbefales å prøve denne. Både stigning å sprinting er bra for setemusklene også, så her slår man to fluer i en smekk!

Glade og svette jenter etter ei god treningsøkt på HIT 🙂 Jeg har rosa tights fra Röhnisch og Linn har rosa striper på sin tights fra Skins. (adlinks)

Lakselunsj ble gårsdagens første måltid, det er så godt! Denne gangen kjørte jeg en liten vri, nemlig med den nye kesamdippen og stekt aubergine. Aubergine skjæres i skiver og freses i panna sammen med litt olje, rosmarin og hvitløkssalt. Det er faktisk en kjempegod kombo, og gjør plutselig lakssalaten mye mer spennende. Jeg har nesten ikke brukt aubergine i matlagingen min før, fordi jeg kjøper alltid det samme gamle. Men nå har jeg bestemt meg for å være flink til å prøve nye ting, både når det kommer til grønnsaker og andre matvarer. Jeg angrer iallefall ikke på at det havnet aubergine i handlekurva mi denne gangen! Jeg angrer heller ikke på at jeg lagde dobbel porsjon i går – så dette blir med meg i matboksen på jobb i dag også. Gleder meg allerede!



9 kommentarer
    1. Jeg har et spørsmål angående beinhinnebetennelse som jeg håper du kan svare på. Jeg har hatt/har det jeg selv vil beskrive som en svak beinhinnebetennelse. Med unntak av en fotballtrening har det bare vært murring og ubehageligheter, ikke ordentlige smerter. Det er nå nesten 4 uker siden jeg trente bein ordentlig. Jeg spiller fotball, løper og løfter. Er dette noe du har erfaring eller kunnskap om? Så lyst til å begynne som normalt igjen!
      Ellers vil jeg bare si at du har landets beste treningsblogg! Ingen over og ingen ved siden av! 😀

    2. “Har du ikke sko som er egnet for styrketrening vil jeg heller anbefale å ta de av fremfor å ta beinøvelser i vanlige joggesko”- mener du all beintrening da eller? Kan du forklare hvorfor helt kort 😀

    3. Hei,
      super tips på interval.
      – denne skal testes ut i morgen.
      Hilsen jente som er en fast følger på bloggen din.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg