Enkle og sunne rundstykker

Har du lyst på noe enkelt og godt til kvelds er dette er supert forslag. På 20 minutter har du sunne og proteinrike rundstykker som du kan nyte med god samvittighet. Jeg brukte bare det jeg hadde på kjøkket, og oppskriften kan knapt bli enklere:

150 g cottage cheese 

150 g havregryn 

2 egg

1 ts bakepulver

1 ss sukrin ( kan sløyfes)

en klype salt

Bland alt sammen og form til fire rundstykker. Sett på bakepapir og stek midt i ovnen på 200 grader i 15-17 minutter. La de avkjøle seg litt på rist før du skjærer de opp og topper med ønsket pålegg. Jeg klarte som vanlig ikke å bestemme meg, og gikk derfor for litt av alt. Makrell i tomat, skinke og egg valgte å toppe mine med. Næringsinnhold per rundstykke blir 218 kcal, 13 g protein, 7 g fett og 23,5 g karbohydrat.




Dette måltidet vil garantert holde meg mett resten av kvelden, så om du er sulten på noe godt er dette løsningen!

15 kommentarer
    1. Hei hva vil du foreslå som erstatning for cottage cheese? Jeg klarer ikke det. Jeg nlir kvalm av bare lukta.

    2. Namnamnam – skal prøves! Jeg lurer på, for jeg vurderer AFPT, om du synes undervisninga er bra og at lærerne er flinke til å lære bort, eller om du bruker mye tid til selvstudium? Jeg sliter litt med å ta til meg nytt stoff og lurer på om et slikt intensivt løp er ideellt eller helt på tryne for meg 😉

    3. 800-900 kcal bare til kveldsmat? :-O Eller var ikke det bildet bare din mat?
      Ca hvor mange kalorier spiser du hver dag?

    4. Okei 🙂 Men på diett og når du skal stille gjør du det ikke sant? Eller har du bare en måltidsplan å følge da, som inneholder et ca antall kalorier per dag?
      Og, jeg har spm som jeg lurer på om du kan svare på? Jeg er i vektnedgangsfase, trener mye og spiser lite. Driver forløpig bare med cardio i form av løping og ellipse med høy intensitet. Har tenkt å begynne å trene styrke, men det jeg lurer på om det er noe vits da jeg ikke ligger i kalorioverskudd? Har nemlig lest at på 800-1500 kalorier dagen (totalt antall inntak uansett trening og kaloriforbruk) er det ikke vits å trene styrke, da musklene ikke vil få nok næring, selv om man spiser rett (proteinrike matvarer, grønnsaker, litt langsomme karbohydrater og frukt).
      Håper du kan svare meg 🙂

    5. Hei !
      Jeg lurte på om det går an å lage disse om kvelden, men å spise dem om morgenen? 🙂 De er nok garantert best ferske, men tror ikke jeg vil ha tid til å gjøre dette kl. 7 om morgenen, hehe

    6. Testa ut oppskrifta på rundstykkan til frokost idag, smakte heilt nydelig. Å veldig mettanes, så sikker på at det vil holde mæ mett lenge ;p

    7. datt over denne oppskrifta for tre uker siden. Jeg og mine to småttiser gaffler i oss disse nesten hver dag. Kjempebra “gobolla” som vi kalle d her i huset. En stor oppgang fra havrelappene man blir trøtt av etterhvert;-) takk for go oppskrift og min hverdag ble litt mer variert;-p Ha en super dag videre;-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg