Tilbake til hverdagen og mitt nye mål

God morgen! I dag er det tilbake til hverdagen for de aller fleste, med jobb og skole på dagsplanen. Sånn er det iallefall for meg, og jeg synes alltid det er litt vanskelig å starte opp på nytt med rutiner etter en ferie. Så i dag måtte jeg ta meg selv i nakken, stå opp tidlig selv om jeg har senvakt, for å komme meg opp i tide til å gjøre alt jeg skal i dag. Nummer en var å gå på butikken, for å kjøpe masse god og sunn mat for å fylle kjøleskapet mitt med. Hvis man bare har sunn mat tilgjengelig blir det naturlig nok sånn at det er det man spiser også! I tillegg til at fryseren min er full av laks og torsk etter Frøyapåske havnet blandt annet dette i handlekurva mi:



Verdens enkleste lunsj, men herregud så godt! Laks stekt med fersk hvitløk og sitronpepper og masse friske grønnsaker til. Jeg spiser laks hver eneste dag, og tror faktisk det er helt umulig å bli lei. Full av protein og den sunne typen fettsyrer er den også, virkelig supermat. Jeg har faktisk treningsfri i dag, ettersom det ble 3 (!) treningsøkter på meg i går. En løpetur om morgenen, så ei styrkeøkt før jeg avslutta med enda ei løpeøkt. Noen dager er bare sånn at man har behov for å trene litt mer, og en sånn dag hadde jeg i går. Jeg merker det på kroppen at den er sliten i dag, så i dag skal den få hvile. Jeg skal likevel en tur på gymmet for å terpe teknikk i markløft, for det er jeg helt ærlig dårlig på. Over til noe helt annet, nemlig mitt nye og STORE trenigngsmål denne høsten! Sjekk de flotte teamjentene mine: 


Mari Weider, meg, Lucia Aven og Anette Leistad
 

Sammen skal vi fire delta i Toughest – “the most intense obstacle race” i Holmenkollen den 6. september! Løpyen er 8 kilometer med 40-50 hinder, som er alt annet enn enkle! Alt fra dipswalk, monkeybars, komme seg over høye vegger, vasse gjennom gjørme til å bære tømmerstokker. Dette er i mine øyne det kuleste treningsmålet jeg noensinne har hatt! Våren og sommeren kommer derfor til å bestå av masse, masse trening for at vi skal klare dette. Det krever styke, utholdenhet og alltsidighet – så her må det virkelig jobbes. Hvis du synes det høres gøy ut kan du sjekke Toughest sine hjemmesider, så kanskje jeg ser noen av dere på startstreken i september? 😉

12 kommentarer

Siste innlegg