Tirsdagstrening

God tirsdagsmorgen! Har treningsuka deres startet bra? Det har iallefall min, og jeg sitter nå godt plantet i sofaen etter dagens økt. Det er jo i utgangspunktet mandag som er den internasjonale dagen for brysttrening, men jeg sparte meg til i dag. Jeg synes det er kjempegøy å trene bryst, men jeg lese faktisk en undersøkese hvor det sto at for jenter var det den kroppsdelen man minst foretrakk å trene. Kan ikke ha noe av å skippe brysttreninga, og slik så iallefall min økt ut i dag:

Benkpress 3 x 5

Skråbenk 3 x 8

Dips 3 x 10

Flyes 3 x 12-15

Hoppende pushups mellom kasser

Jeg elsker å avslutte brysttreningen med den siste øvelsen, det er så bra for å få tynt ut det siste av musklene! Du starter i pushups posisjon over to kasser, før du tar en pushup og skyver deg selv direkte opp i et hopp hvor du lander med armene mellom de to kassene. Rett ned i en ny pushup og skyv deg selv opp i et nytt hopp slik at du lander opp på kassene igjen. Gjenta så mange ganger du klarer i 3 runder! Når du føler du har blitt god på denne kan du velge høyere kasser / justere høyden på stepen som en ekstra utfordring!

Antishake tights / tskjorte / sko (adlinks)


Jeg falt sammen på det siste settet og hadde ikke sjans på en eneste repetisjon ekstra! Smiler som alltid likevel 🙂 

Rett hjem for å innta et raskt måltid, jeg fant noen nye speltlomper i butikken i dag som selvfølgelig måtte testes. Med peanøttsmør og banan på smakte det helt himmelsk! Jeg er ikke helt sikker på hva som er favoritten min av den nye pakken eller Buer sine, kanskje jeg kan kjøre blindtest for å sjekke 🙂 Digg var dette i allefall, og velfortjent etter ei god økt! Med dette påfyllet skal jeg være flink student noen timer, mat til muskler og mat til hjernen 🙂


Ha en fortsatt sprek tirsdag alle sammen 🙂

15 kommentarer
    1. Tjihi.. Er nesten imponert over din oversikt over alle de internasjonale dagene som finnes for det meste ;o) Hadde ikke hørt om internasjonal dag for brysttrening, så jeg lærte iallfall noe nytt 😉
      Ha en riktig god påske! 🙂

    2. Takk for svar 🙂 Får håpe de som tar inn fra dette merket kan ta inn. Det er så himmla vanskelig å få tak i speltlomper her. Hurra for å bo langt unna sivilasjon 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg