Planlegg treningen din!

Vet du hva du skal gjøre når du kommer på trening, eller tar du det bare litt som det kommer? Hvis du går rundt på treningssenteret uten å ha en plan for økta di, populært kalt “kukerundtsyndromet” blir effekten av treningen din ofte dårligere enn hva den kunne ha vært. Hvis du har en bestemt plan, og kan forberede deg mentalt på det som kommer kan du får mye mer ut av tiden du tilbringer på treningssenteret. Det første du bør gjøre når du setter i gang med trening er å loggføre. For hvis du ikke vet hvor mye eller hvor mange reps du tok i marløft forrige uke, hvordan skal du da vite hva du skal gjøre denne uken? For meg ligger det uendelig mye motivasjon i å se at jeg kontinuerlig blir sterkere. At jeg kan bla meg tilbake i treningsdagbøker og dra litt på smilebåndet av de vektene jeg løftet før. Mange av de vektene bruker jeg til lett oppvarming i dag!

Treningsdagbok / treningsgenser (-54%) / rååsa treningsbag / joggebukse (adlinks)

Du kan skrive på post-it lapper, på apper på telefonen eller treningsdagbok, så lenge du faktisk noterer ned det du gjør. Jeg bruker den på bildet over nå, som også har fine tips og gjennomgang av korrekt teknikk. Det liker jeg veldig godt, for det er noe vi alle må påminnes hver eneste økt- Hvis jeg skulle valgt vekter etter dagsformen hver dag, uten å ha som mål å løfte tyngre eller med flere reps enn sist tror jeg det hadde blitt mange middelmåldige økter. Dagens beinøkt ble veldig god, og jeg vet med meg selv at jeg skal gjøre bedre på de samme øvelsene neste gang. Etter gode økter venter alltid godt påfyll, jeg liker å trene fastende for å så fylle på med masse næring etterpå. Havregrøt, banan og riskaker med sukrin gold ble dagens enkle påfyll etter trening. Så godt, så enkelt!


Loggfører du treningen din?

7 kommentarer
    1. Jeg loggfører nye øvelser, men de andre husker jeg hvor langt jeg har kommet med 🙂 liker også å trene på tom mage og spise meg mett etter treningen i stedet 🙂

    2. Jeg må absolutt bli flinkere til dette. Har ett problem med at jeg planlegger å bare ta en rask oppvarming på tredemølle, men så er jeg så godt i gang at hele økten bare blir der, haha!! Dårlig uvane

    3. Jeg har alltid loggført, men ikke vært like flink til å planlegge i forkant hvilke øvelser jeg skal igjennom under økten. Etter at jeg begynte med det har ting blitt veldig mye mer effektive. Rart 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg