Ready, set, GO

Da er den store dagen her, både for meg og mange andre. Noen skal konkurrere i Oslo Grand Prix, mens jeg skal løpe mitt første halvmaraton! Jeg vet ikke helt hvorfor, men akkurat nå sitter jeg her med en smule prestasjonsangst. Jeg gjør jo dette utelukkende for min egen del, og har ikke noe annet mål enn å gjennomføre løpet uten å gå en eneste meter. Likevel kribler det virkelig litt nervøst i magen her jeg sitter, men den følelsen skal jeg bare bruke til å prestere bedre. Jeg har egentlig alltid prestert bra i situasjoner hvor jeg har vært litt nervøs på forhånd, så kanskje det er et godt tegn? 🙂 Jeg har i allefall spist en stor og god frokost, så det skal ikke stå på det! En stor og god havregrøt kokt med melk og banan, cottage cheese og syletøy på toppen. Jeg har med en smoothie og banan som jeg tenker å spise litt før start, så skal jeg være good to go! Løpet begynner 12:45 så jeg satser iallefall på å være i mål til 15:00.

Det er ikke optimale forhold her ute i øyriket i dag, men det tar jeg med et smil. Været er jo likt for alle som skal løpe – så det får bare være 🙂 Litt regn og vind har vel aldri skadet noen, og da blir det jo desto bedre å komme i mål! Det skal iallefall ikke stå på utstyret, jeg har nemlig kompresjonsklær fra topp til tå. Egentlig har jeg ikke mer å komme med denne lørdagsformiddagen, dette ble litt sånn tidsfordriv-innlegg, haha! Jeg sto opp i rett til for å spise frokost før løpet, jeg spiser jo vanligvis ikke frokost, men jeg har fått tips av mer erfarne løpere enn meg om at det er lurt så da hører jeg etter. Og nå sitter jeg bare og venter på at vi skal kjøre, spreke pappan min skal være med i Hitraløpet han og! Han skal riktignok løpe en kortere ditstanse, men 7 kilometer for vel holde for en som har blitt grå i håret 😉 



Tomlene opp i tights fra skins mens løpejakke, kompresjonstopp og sokker alt er fra 2XU. Viktig å late som jeg er seriøs løper iallefall 😉

 Vel – jeg lover å komme med en oppdatering senere i dag på hvordan det gikk! Ønsker alle atleter i OGP masse lykke til i dag, og ikke minst masse lykke til til meg selv 🙂 Jeg er iallefall så klar som et egg både for løpet, og for påskeeggene som venter etterpå! Gogogo!

7 kommentarer
    1. Lykke til 😀 Jeg sprang mitt første halvmaraton i fjor, følelsen når du kommer i mål er verdt hver en meter 🙂 Go go go!

    2. For en sprek pappa du har! 🙂
      Og jeg er helt sikker på at det nytter å være nervøs og at det bare er til fordel for deg. Jeg har enorm sceneskrekk, og det er både bra og negativt, men det kommer bestandig noe godt ut av det, jeg er alltid fornøyd etterpå.
      You did good!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg