Brysttrening, lunsj og treningsglede

Det er mandag igjen – som betyr at ei helt ny treningsuke står for tur! Jeg kjenner at jeg gleder meg skikkelig til å trene i dag, med masse energi og overskudd fra helgen. Ingenting slår overskuddstrening, slike dager hvor jeg føler at jeg kan gi ALT på trening. En slik økt er jeg sikker på at jeg får i dag! Jeg følger ikke noe spesielt treningsprogram akkurat nå, men tar det på dagsformen og sørger for å få kjørt gjennom hele kroppen iløpet av uka. Det føles veldig riktig å gjøre det sånn, spesielt med tanke på at hofta forsatt er vondt og at det bare er 3 (!) uker til halvmaraton.

Jeg fikk spørsmål om hvilke øvelser som er favorittene mine når det kommer til trening av brystmusklene, så her kommer en liten oversikt mine personlige favoritter:

Benkpress

Skråbenk med manualer

Flyes

Cablecross

Brede dips

Ulike pushups varianter

Noen av disse øvelsene er alltid med på brystøktene mine, fordi de føles bra og jeg liker øvelsene. Trenings skal være lystbetont, derfor er det så viktig at du faktisk liker de øvelsene du utfører. Så skal jeg ikke påstå at jeg elsker knebøy, men jeg kutter den jo ikke ut av den grunn. Enkelte øvelser m¨å rett og slett være med, men gjerne varierer øvelsene dine og finn ut hvilke øvelser DU lilker. Kopierer du et program fra nettet er det mest sannsnlig de øvelsene en ennen person liker som står på programmet. Trening skal være slitsomt, men også gøy! 

Addicted to fitness tskjorte / print leggings er begge fra Reebok. (adlinks)


Et godt måltid er en perfekt start på uka, og for min del er lunsj alltid dagens første måltid. I dag ble en stor salat med kokte egg og stekt laks, en klassiker som jeg aldri blir lei av. Sunt fett er mettende, og gir god energi til resten av dagen. Jeg skal straks bruke den energien på trening, før jeg skal teste ulike sunne vafler til i morgen. Det er jo tross alt den store vaffeldagen!


Ønsker dere en sprek start på uka, og gjerne del deres favoritter for trening av bryst!

10 kommentarer
    1. Synes jeg kjenner igjen plassen der ja :))) Skal du være på Frøya lenge Nora?
      Vært morsomt å fått gode tips av deg. Kan møte på kort varsel.
      Fra Eva Veronika 🙂

    2. Superwoman!
      Men du, hvis du har smerter i hoften er dette et signal fra kroppen – en halvmaraton er definitivt ikke medisin for dette!! Jeg er sikker på at de som underviser i PT utdannelsen din kan komme med gode råd, men var det en venninne av deg – ville du anbefalt henne å løpe? Du har bare én kropp, halvmaratoner kommer det derimot 1000-vis nye av! 😉 Ikke meningen å ta fra deg en målsetting – du har bevist til gangs at du når de målene du setter deg – bare et velment råd jeg egentlig tror du vet godt selv. 🙂

    3. Hege: takk for omtanken 🙂 hofta gjør bare vondt ved tung styrketrening på beinøvelser, ig ikke ved løping 🙂 fått ok både fra lege fysio til løping så det går nok helt fint!

    4. Hei!
      Flott og inspirerende å lese om hverdagen din 🙂 Jobber du mot et mål innen å stille i fitnesskonurranser nå, eller er det kun halvmaraton som er fokus? Lykke til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg