Kveldmat og vintervær

God kveld 🙂 Jeg er inne etter kveldstur i kulda, og trengte en varm og rask kveldsmat. Jeg liker måltider som inneholder både proteiner, karbohydrater og fett for å få i meg alle de næringsstoffene kroppen trenger. Havregrøt med proteinpulver er en sikker vinner både for meg og mange andre, men ikveld gikk jeg for en litt annen variant. Jeg kokte grøten min med egg – og det ble supersuksess! Konsistensen ble kremete og god, samtidig som eggene gjør grøten ekstra mettende. Kok havregryn på vanlig måte, jeg koker alltid min med 2 ss sukrin og en klype salt. Klekk eggene og ha de i en skål mens du koker grøten. Når de tilsettes på slutten av koketiden har du nemlig ikke tid til å klekke de, da må du røre for harde livet i grøten slik at eggene ikke klumper seg. Kok videre i et par minutter, før du kan nyte denne gode grøten, Jeg bruke 60 g havregryn og 2 egg, noe som gir følgende næringsinnhold: 412 kcal,17 g fett, 22 g protein og 38 g karbohydrat.  Jeg toppet også med kanel, sukrin gold og mandler, og har herved fått en ny favorittgrøt!

Innlegget inneholder sponsede lenker


Nå som vinteren virkelig har meldt sin ankomst igjen er det ikke alltid det frister å gå ut døra, men det finnes ikke dårlig vær – bare dårlig klær! Derfor passer det perfekt at X-life tømmer lageret for vinterklær nå, og selger ut til reduserte priser. Jeg har plukket ut mine favoritter fra salget som dere ser under, som du nå kan sikre deg for en billig penge. Men vær rask – plaggene og størrelsene forsvinner fort 🙂 

Boblevest fra Röhnisch får du i både rosa og hvit.

Saga ullgenser og  bukse fra Kari Traa.

Skijakke og skibukse fra Craft

 

Dunjakken min fra Röhnisch har jeg bodd i både høst og vinter. Finnes i sort og rosa.

Det var mine favoritter, men kanskje du finner noen andre 🙂 Nå er denne jenta god og mett, og har en date med sofaen resten av kvelden. Jeg skulle egentlig lest lekser, men det får vente til i morgen kjenner jeg. For akkurat i kveld frister det mer å gjøre absolutt ingenting. Bortsett fra å se Paradise da selvfølgelig, min guilty pleasure! Ha en fortsatt fin kveld alle sammen 🙂

10 kommentarer
    1. Det siste bildet av deg var såååå fint 🙂 Hvordan holder du håret ditt så friskt når du trener så mye? Vasker du det hver dag?

    2. hvordan får du det til å bli 17g fett og 22g protein? Nesten ikke noe fett i havregryn, og det er bare 5-6g fett per egg..

    3. Tusen takk for denne oppskrifta Nora! Masse god og ikke minst METTENDE grøt for kun 400 kcal, fantastisk for ei som egentlig aldri blir mett;) Denne grøten skal definitivt bli laget MYE fremover:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg