Livets lengste og laksewok

I dag løp jeg mitt lengste løp noensinne! 17 km på mølla – DET hadde jeg aldri trodd om meg selv. Jeg har økt distansen gradvis, men 12 km, 15 km og nå 17 km i dag. Halvmaratonet om 3,5 uker er på 21 km, så det har jeg virkelig troen på at jeg skal klare. Jeg har ikke satt noe tidsmål for meg selv, første gang er det gjennomføring som teller. Det jeg derimot har som mål er at jeg skal løpe hvert eneste steg, altså ikke gå en eneste meter gjennom løpet. Det kommer til å bli hardt, men jeg SKAL klare det. Økta i dag synes jeg helt ærlig var supertung, og jeg brukte totalt 1:49 minutter. På vei hjem fra gymmet kastet jeg i meg en skyr og et par bananer, før jeg lagde en utrolig god lunsj. Valget ble laksewok med kokosmelk og ferske grønnsaker, et sunt og godt måltid som metter.

Start med å skjær opp en en liten bunt brokkoli, 1/2 blomkål, 1/2 purreløk, en paprika og en squash. Wok grønnsakene med litt olje i en wokpanne. I mellomtiden skjæres 400 g laks i terninger, sammen med en rød chili og en kinesisk hvitløk. Den kinesiske hvitløken er mye bedre på smak synes jeg, i tillegg til at den er uten fedd og dermed mer praktisk.


Tilsett laks, chili og hvitløk i panna og wok videre til den er gjennomstekt. Deretter heller du over en boks kokosmelk og en ts salt, og lar retten få et lett oppkok. Server gjerne med fersk sitronmelisse på toppen, det setter en frisk smak på retten. Dette er nok til to, eller så kan du gjøre som meg og sette i kjøleskapet til i morgen.




Laksewoken var utrolig god, og veldig mettende. Det passet perfekt ettersom jeg var skrubbsulten etter løpeøkta mi. God og mett i nytt superundertøy med noen episoder av Sons of anarchy er en perfekt formiddag før jobb. Jeg skulle egentlig gjort litt husarbeid, men det er alltid så mye annet som frister når pliktene kaller! Jeg endte opp med å ha litt putekrig i senga i stedet for å skifte sengetøy, haha! Elsker det nye og fargerike settet fra Kari Traa – fint hva? 🙂 Genser og bukse er begge fra sponsor X-life.  Supert nå som vinteren virkelig har kommet tilbake her i trøndelag!


Klar for putekrig 😀

19 kommentarer
    1. Åå,så flink du er! Hvor mye i km i timen løper du på når du løper så langt og opptil 1 mil? Liksom i hastighet?😊

    2. Hadde du putekrig mot noen eller var du alene?? Tenker bare at du må jo ha følt deg sykt teit hvis du står foran selvutløsereb og faker putekrig!! Hahaha :p

    3. Hei! Ny leser her! Hvordan blir det med muskelmasse når du trener mer langkjør og intervaller enn styrketrening? Selv trener jeg styrke tre ganger i uka og intervaller (4×4) en til ganger. Jeg har lyst til å prøve meg på langkjørng, men er redd det vil ødelegge for vektnedgang og muskelvekst skjønner du 😛

    4. Du er flink, Nora! Liker at du har mer fokus på og ønsker å forbedre løpingen din! Skal se at fremgangen kommer fort, og du klarer å holde høyere et tempo, når du nå velger å fokusere på det! 😉
      Et lite tips bare; ser du løp uten stigning på mølla. Anbefaler deg virkelig å ha det! Om du kun løper på mølle, og itillegg ikke har stigning, så vil du nok få deg et lite sjokk når du begynner å løpe ute.. Mølle uten stigning er faktisk som å løpe i slak unnabakke! En bør ha minst 1% stigning, for å utligne luftmotstand og “hjelpen” båndet på mølla gir 😉 I tillegg er det mye mer skånsomt for føttene dine med litt stigning! Greit å vende seg til det med en gang!
      Stå på Nora! Bedre tider på distansene og kondisen den kommer seg etterhvert! Så flink som du er til å jobbe for det nå! 🙂 Håper du får en fortsatt fin onsdag! 😀

    5. Så utrolig bra å holde ut så lenge på mølla!! 🙂 Du kommer til å greie halvmataton med glans 😉

    6. hei hopp! så flink du er! som Marte sier, så er det veldig lurt å ha 1% stigning på mølla, da båndet hjelper litt på å holde farten, og ikke minst den luftmotstanden som kommer ute. Men bra jobba! 😀 vil også anbefale deg å hvile eller bare ta rolige økter de to siste dagene før løpet.. om mulig helt hvile siste dagen. maten kan du jo allerede, men husk å fylle godt på karbo lagrene dagen før og morgenen før løpet. Hvis løpet er rundt 13.00, stå heller opp tidlig, spis en god frokost og 1-2 små måltid før løpet.. drikk mye vann. Og sist, men ikke minst, jeg vil virkelig anbefale deg å løpe ute noen ganger, bare for å kjenne på ulike typer underlag. Gode sko som er inngåtte er KEY her.. Ikke helt nye joggesko.. gå dem inn først.. Har selv løpt mange halvmaraton. løpte 10 mil i uken tidligere.. Og tro meg, du ønsker ikke å få gnagsår etter 1 mil.. hehe 😛
      Masse lykke til, dette går nok veldig bra 🙂

    7. milslukeren og Marthe: Takk for tips angående løpinga 🙂 forhåpentligvis forsvinner snøen snart og jeg får løpt ute, jeg synes det er MYE bedre enn på mølla! Det gikk faktisk mye lettere å løpe 15k ute enn 17 på mølla, så jeg håper tiden blir bedre når jeg kommer ut igjen:)

      Løpet er klokken 1300, jeg spiser jo som regel ikke frokost men har store planer om å stå opp tidlig å fylle på med karb den dagen ja 🙂

    8. Å si noe stygt om noens øyenvipper anonymt sier bare SÅ mye mer om den som skriver det, enn personen kommentaren var skrevet til – enkelt og greit!
      Et spørsmål: Har du noen triks mot stølhet? Er nå på dag to etter beintrening og det gjør vondt å ligge, stå, sitte, gå … føler meg som en gammel dame med lårhalsproblemer som roper av smerte hver gang hun setter seg på do!

    9. Syns øyevippene er nydelige, pluss ansiktet ditt er kjempefint. Smashing kropp også. fatter ike helt hvor du får all energien fra, men pass så du ikke går på en smell.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg