Ukens treninsplan og choconut cookies

God mandagsmorgen! Ingenting er bedre enn å starte uka med ei treningsøkt, det har jeg nettopp gjort. Jeg har løpt intervaller, og jeg legger de opp annerledes nå enn tidligere. Jeg har jo trent intervaller for fettforbrenning primært tidligere, mens jeg nå fokuserer på å bli en bedre løper. I dag løp jeg 10 x 1 minutt, med 30 sekunders pause mellom hvert drag. Jeg hadde 15 i fart og ingen stigning denne gangen, og det gikk veldig greit. Neste gang skal jeg øke farten litt, det er viktig med progresjon 🙂 Jeg liker å planlegge treningsukene mine, slik at jeg alltid vet hva som venter og sikrer at hele kroppen blir trent. Denne uken er ikke noe unntak, og treningsuka mi ser slik ut:


Å ha en ukesplan hjelper veldig på motivasjonen også synes jeg, det gjør det så lett å dra på trening når det står akkurat hva jeg skal gjøre. En annen ting som motiverer for min del er nytt treningsutstyr og jeg er så sykt fornøyd med de siste innkjøpene mine! Det meste av lønna mi røyk, men det var virkelig verdt det 🙂 Skoene har jeg forelska jeg i, de er som en drøm å løpe i. Klokka har jeg ikke fått testen enda, fordi det har plutselig blitt vinter her i Trondheim og jeg må holde treningen innendørs. Det er litt kjedelig å løpe lenge på mølla i strekk synes jeg, og foretrekker heller langkjøring ute. Men for noen uker går det bra, der er jo tross alt bare en liten måned til jeg skal løpe halvmaratonet! Etter intervallene i dag hadde jeg skikkelig sjokoladecravings, og det på en mandag. Hurra for sunn baking som stiller søtsug, choconut cookies ble løsningen i dag!

1 boks kikerter fra go green

2 egg

100 g kokosmelk

100 g kokosmel

2 ss kakaopulver

1 scoop sjokoladeprotein

3 ss sukrin

10-15 dråper karamellstevia

1 ts vaniljeessens

1-2 dl vann

Tøm vannet av kikertene og skyll godt. Tilsett alle ingrediensene og bland godt sammen. Hvor mye vann du trenger avhenger om du brukte fast eller flytende kokosmelk, så her må du se ann røra. Når de legges på bakepapir skal de se ut som på bildet under før du steker de på 200 grader i ca 15 minutter. Jeg toppet også mine med peanøttsmør – det ble prikken over i’en på disse kjeksene.




Ingen sak å få cravings på en mandag bare man er litt kreativ! Nå skal jeg komme meg på jobb, ha en sprek og sunn start på uka alle sammen 🙂

19 kommentarer
    1. Hva er det du har på toppen? Peanøttsmør? 🙂
      Og kakaoen du bruker, er det bare vanlig regia bakekakao liksom? ser NAM ut!

    2. NAM! Du er så flink til å planlegge og gjennomføre treningsøkter dine, Nora! heier på deg fram mot halvmaratonnet😊

    3. Vilde: jeg tenker jeg har hvile fra styrke de dagene jeg har kondisjonstrening og omvendt 🙂 jeg er også flink til å variere tunge/lette økter så da går det finfint å trene hver dag!

    4. NAM! Du er så kreativ! Skal definitivt lage disse 😀 Kan de fryses tror du? greit å doble opp porsjonen så jeg får brukt hele boksen med kokosmelk 😉

    5. anne mari: ja, ufine spydigheter har ingenting å gjøre på en blogg som skal spre positiv treningsglede. Jeg sletter aldri konstruktiv kritikk, så da kan du heller komme med det.

    6. Hei! Vil bare gi deg et tips ift intervallene. Du burde heller øke stigningn på tredemølla, enn å øke farten enda mer. Når man løper på tredemølle uten stigning, så tilsvarer det å løpe svakt nedover utendørs. Sjelden man løper 15 km/t utendørs/under løp, så hadde heller jobbet med at bena skal takle litt stigning enn å være raske(re) 🙂

    7. Siri: takk for tips 🙂 men jeg må jobbe litt med fart også, i itilegg til halvmaraton skal jeg konkurrere for jobben på 800-metere! Jobber med å få ned tiden 🙂

    8. Supre tips og super blogg! 🙂 Du er virkelig en inspirasjon for meg 🙂
      Du skrev i starten av innlegget at du tidligere primært trente intervaller for fettforbrenning, har du noen tips der? 🙂
      Jeg trener styrke 4 ganger i uka + kondisjon, men trenger så absolutt å minske fettprosenten min :).

    9. Slenger meg på spm tii Heidi, hvordan pleier du legge opp intervalløktene når du ønsker å redusere fettprosenten?:)
      Spiser du noe annerledes nå når du løper så mye? ..mer/mindre?

    10. Hei. Jeg leser bloggen din ofte og syns du er kjempeinspirerende!
      Jeg lurte på om du teller kalorier? Og om du vet hvor mye kalorier som er i kakene du lager?
      Du kaller de jo sunne, så jeg bare lurte på om det var med tanke på kaloriinnhold eller om du tenker på noe annet?
      På forhånd takk 🙂

    11. Disse kjeksene så suupergode ut! Skal bakes en av de nærmeste dagene 🙂 Er heelt sjokoholiker og spiser kakao omtrent hver dag.. Meen, det skal jo være sunt i små mengder så kjører bare på!
      Har også meldt meg på challengen, og har registrert første økt på 75 min spinning i kveld!! Skikkelig motiverende!
      Ha en flott treningsuke, flotte Nora! 😀 Synes forresten bloggen din har blitt utrolig mye bedre og litt mer personlig i det siste, og har dermed blitt fast leser!!
      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg