Dagsform og favoritt-tights

God lørdagsmorgen! Et par av tingene som har blitt etterspurt fra dere er min dagsform og min favoritt-tights til trening. Nå slår jeg til med begge deler i et innlegg, slett ikke verst synes jeg selv! Dagsformen knipset jeg er par bilder inne på Insane Sun i gårkveld, så godt med bra solsenger når det er ruskevær ute. Vekta mi har stabilisert seg her jeg er nå etter jeg sluttet på dietten, jeg spiser mer mat en noen gang før og trener veldig bra. På toppen av det hele trives jeg godt med denne formen og – uten pack men litt markert samtidig som jeg holder på formene mine. Jeg antar jeg kommer til å bli litt mindre naturlig av all løpinga, men det er liksom ikke så viktig for meg. Med hånda på hjertet husker jeg ikke siste jeg var fornøyd foruten sceneform, så det er ufattelig godt å endelig ha “kommet” hit. Det er det jo ingen hemmelighet at jeg har slitt med, men nå føles ting VELDIG bra 🙂 Jeg trenger ikke å ha blodårer overalt for å være glad i kroppen min lenger, den er jo faktisk bra som den er! 

Over til favoritt-tightsen min som lovet  – det er selvfølgelig den på bildet over. Det er den samme tightsen på begge bildene, nemlig anti-shake fra Röhnisch. Den kan enten være høy i livet som dere ser til venste, eller brettes ned og være lav i livet alt etter hva man foretrekker. Anti-shake tightsene sitter godt, og holder virkelig det den lover ved å holde lår og rumpe på plass. Den gir også en viss formende og løftende effekt. Jeg elsker det høye livet – jeg antar nemlig det er flere enn meg som noen ganger tenker på å holde inn magen på trening? Det er jo det siste fokuset man skal ha – og med denne tightsen slipper man all bekymring. Jeg er så glad anti-shake tightsene at jeg har den i hele 4 varianter – så det er virkelig ingen tvil om at dette er favoritten min! Treningsklær er dyrt, og om du skal investere i bare en tights til styrketrening ville jeg altså gått for en anti-shake. På bildene over og under har jeg modellen Doris, som er på salg både i 7/8-lengde og i capri hos sponsor X-life.

Jeg har den også i turkis – og jeg føler meg helt ærlig som en million når jeg trener i denne. Fargen er jo så fresh! Riktignok ikke en tights man kan bruke hver økt, men det er så gøy å sprite opp treningsgarderoben med farger. Denne modellen er limited edition, men du kan fortsatt sikre deg den ved å trykke her.

Modellen Lydia føler jeg har noe grovere stoff en de andre, og er kanskje også bittelitt mindre i størrelsen. I og med at stoffet er litt grovere er det ingen sjans i havet for at denne blir gjennomsiktig på trening, selv om du har på deg undertøy i neon. Jeg har denne i XS, og den sitter som et skudd! Du finner den ved å trykke her.

Jeg har den også i rosa og det er vel denne jeg har fått mest skryt for. Det skjønner jeg godt også, den er jo så fin! Helt ærlig har jeg opplevd at trusa vises gjennom hvis jeg har på meg en veldig mørk truse. Den blir ikke gjennomsiktig ellers, slik at “konturene” på rumpa vises, men det er jo ikke noe gøy at hele gymmet ser undertøyet mitt heller. Det løser jeg enkelt ved å ha på meg en lys eller rosa truse, slik at den går mer i ett med tightsen. Råååsa tights kan du klikke hjem ved å trykke her.


Dette ble jo så mange bilder av meg selv i et innlegg at tilogmed jeg ble litt svimmel, haha! Men jeg fikk i allefall vist frem tightsen, og det var jo det som var hele poenget mitt. Jeg tenkte og jeg skulle vise dere gårdagens enkle middag, nemlig stekt karbonadedeig med et lass grønnsaker og søtpotetmos. Jeg var skrubbsulten da jeg kom hjem fra skolen i går kveld, og måtte ha noe lettvint. Jeg orket ikke å koke søtpoteten, men stakk noen hull i skallet og la den på full effekt i mikroen i ca 10 minutter før jeg moste den med stavmikser. Jeg tilsatte salt, chili og kajennepepper for en mer spicy smak sammen med den hvitløksstekte karbonadedeigen.  Jeg lagde dobbel posjon, slik at jeg har matpakken min klar – jeg er jo straks klar for en ny dag på skolebenken! Jeg gleder meg som alltid, og VET dette kommer til å bli en bra lørdag. Ønsker alle dere det samme 🙂


24 kommentarer
    1. Nydeligste Nora! Så fin du er. Det har du alltid vært! <3 Og SÅ godt å høre at du er fornøyd med kroppen din og formen!

    2. Turkis og ros tights er superfresht! Hvordan vil du si at disse to er i størrelsen? Jeg har bare èn antishake tights fra før, helt svart, og den er litt stor i strl. Jeg, som egentlig er en M, måtte ha S i den.
      Ha en fin dag på skolen!! 😀

    3. Reidun: jeg vil si de er normale i størrelsen begge to 🙂 men bedre holdin effekt av mindre størrelse selvsagt – bare viktig at den ikke blir FOR stram i livet. Msn må jo puste også 😀

    4. Du ser såå smashing ut!! Bra at du føler deg bedre med deg selv, ingen fortjener å føle seg uvell med sin egen kropp, spesielt ikke når man har en så fin kropp som deg!;-)
      Har forresten såå lyst på den tightsen med gule detaljer, men er så usikker med tanke på størrelsen. Har hørt at de er ganske store i størrelsen og jeg liker at de sitter godt. Bruker som regel S i bukser, på grunn ganske små legger, men bruker M eller L i truser pga en litt stor rumpe/hofter. Tror du jeg skal gå for S eller XS? Håper du orker å svare:-)

    5. Hei Nora 🙂 Svetter mye når jeg trener og da på litt “uheldige” plasser. Derfor har ikke jeg kunnet bruke annet enn kjedelige, svarte tights. Er det et GODT svettetransporterende stoff i de tightsa?? Dritt lei av å bruke mye penger på dyre tights som ikke holder mål 😉

    6. Hei. Jeg er en fast snik-leser, og du er en stor inspirasjon!
      Har et kjapt spørsmål: er det slik at Lydia utgaven er ennå høyere i livet enn de andre utvagene? Jeg har en Lydia og den er rett og slett for høy i livet for meg (nedbretting funker ikke for meg, det bare ruller for langt ned)? Jeg har også en Doris og synes den er veldig god og akkurat passe i livet: men er usikker på om den er lavere i livet fordi den er en eldre årsmodell eller ikke.

    7. Du ser flott ut!
      Har vært fast leser av bloggen din lenge, og jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har kommentert før – men følte jeg måtte gjøre det nå. Har ikke hatt treningsvilje denne uka, og motivasjonen satt langt inne inntil jeg klikket meg inn på bloggen din. Nå, derimot, er lysten her, og nå blir det trx og trening med kettlebells. Takket være den inspirerende bloggen din. Takk! 🙂

    8. Du ser såå utrolig bra ut!! Jeg personlig syntes du ser myye bedre ut nå enn når du er i sceneform, du ser så sunn, frisk og sterk ut 😉 Utrolig bra jobbet, og stå på videre du motiverer masse :D!!!

    9. Hei, Nora!
      Jeg har søkt webben rundt etter å finne et oppsummeringsinnlegg fra deg og backpackerturen du hadde for et år siden. Jeg har selv veldig lyst til å dra på backpacking i litt over 2 mnd i Asia, des-feb, og ville gjerne visst litt om hvordan du opplevde din tur: Hvor ville du brukte mer tid i Asia? Hvilke steder skuffet? Hvor lenge var dere i Asia og følte du dette var nok? Hvor mye måtte du betale for å ta deg en treningsøkt?
      Hadde satt pris på å få noen svar på dette, du er pr. nå den eneste jeg vet om som har reist i Asia i det tidsrommet jeg selv skal, og som i tillegg har vært langt over gjennomsnittet sporty! 🙂

    10. Du ser helt fantastisk ut, Nora!! 🙂 Sunn og veltrent! Det er så inspirerende å følge bloggen din. Du utstråler en enorm treningsglede og positivitet. Det blir artig å følge deg på veien mot halvmaraton. God helg! 😉

    11. Først må jeg bare få si; Takk, Nora!
      Jeg ble så glad når jeg leste første avsnittet, har venta på dette fra deg i lang tid nå 🙂
      Må ærlig innrømme jeg ble “skeptisk” med en gang jeg leste dagsform i tittelen, for jeg husker de gangene du har vært ganske så fit og likevel ikke vært helt fornøyd. Har hatt mine dager (og de kommer vel igjen) jeg også der jeg føler at ingenting stemmer eller blir bra nok, til tross for gode treningsøkter og godt arbeid på matfronten. Du ga meg en liten boost til å se meg selv i speilet og tenke at jeg også er god nok! En trent kropp, men som samtidig har litt former er lekkert, det!
      Selvtillit er mest sexy av alt 😉
      Det er godt å lese du har kommet til et stadie der du trives og har det godt. 🙂

    12. Hei Nora!
      Jeg har lest bloggen din lenge, men aldri kommentert før. I dag var det på tide!
      Så fint å lese at du er fornøyd med kroppen din sånn som den er i dag, du er helt nydelig! Jeg har flere ganger lurt på hvordan du har det med kroppen din utenom diettperioden/sceneformen, for jeg kan godt se for meg at det er vanskelig å se så store endringer i etterkant av en konkurranse.
      Jeg er også kjempeglad i å trene styrke, elsker den følelsen det gir. Men jeg kunne aldri tenkt meg å konkurrere. Synes derfor det er så bra at du fokuserer på treningsgleden og at du skriver at du er fornøyd nå, sterk og sunn og pen 🙂
      Keep up the good work 😉

    13. Hei, har aldri kommentert før men leser bloggen din et par gang til uken. Får så mye tips og inspirasjon her, laget bl.a den siste brownie oppskriften du delte, så god og sunn! 🙂
      Jeg lurte bare på om du kunne lage et innlegg om alle joggeskoene dine/anbefalinger, og den beste styrkeskoen din? Det er så vanskelig å finne en riktig god sko. Ser du har mange…Ha en videre god søndag! 😉

    14. Good! You should;) Jeg hadde ofra MYE for den kroppen din. Bestreber meg hardt på å forvandle sjalusien til motivasjon.. He he.

    15. Du er så rå og jeg blir virkelig inspirert av alle treningsbildene. Får lyst til å utfordre meg selv til å bli bedre. At du har funnet en nytt mål med treningen er så kult. Dessuten ser du råbra ut! Stå på videre 🙂

    16. Du ser smashing ut, Nora!! 😀 bra du er fornøyd selv også!! Jeg har også slitt mye med tanker rundt kroppen min,men kan med hånden på hjertet si jeg er veldig fornøyd nå 😀 herlig følelse å ha fått et mer avslappet forhold til det hele!! 🙂 fine og freshe tightser, må nok invistere i noen slike.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg