Dagens trening og kokosgrøt

Det er ikke helt sant at jeg ikke kan trene bein i det hele tatt, det er bare meg som sutrer litt for mye. Jeg kan ta øvelser som ikke gir utslag i hofta, det vil si at jeg klarer å gjøre fire øvelser. Men for meg er det helt sykt å tenke på, jeg tar jo til vanlig mellom 20-30 øvelser på bein i uka. Jeg krysser alt av fingrer og tær for at senebetennelsen min skal gå over fort, slik at jeg kan trene mer bein igjen. Jeg gikk til en lege som ville gi meg kortisonsprøye, men det har jeg ikke troen på. Jeg går derfor heller til Bård på Memento Total Helse for alternativ behandlig, og gir kroppen det den trenger for å helbrede seg selv. Mens jeg venter på å bli bedre må jeg bare fokusere jeg på løping og det jeg KAN gjøre, i stedet for å gnåle om det jeg ikke kan. Så i dag kjørte jeg de fire beinøvelsene mine pluss armer, og økta så derfor slik ut:

Ettbeins strake markløft med kettlebells 3 x 10, 12 kg

Strake markløft 4 x 8, 60 kilo

Sittende lårcurl 4 x 8, 50 kg

Utspark/ leg extension 4 x 10, 45 kg

EZ-curl 3 x 8, 22,5 kg

Hammercurl med manualer 3 x 10, 10 kg

Franskpress 3 x 8, 22,5 kg

Pushdown med stang 3 x 10, 35 kg 

Jeg var også flink student under dagens økt, og pugget musklene som var i aksjon samtidlig som jeg trente. Fornuftig måte å bruke tiden mellom settende på, samtidig som det virkelig får meg til å tenke over hvike muskler som jobber. Jeg kjenner at jeg gleder meg som en unge til skolehelg igjen, det er så gøy å lære mer om kroppen! Etter økta var jeg sulten som en ulv og dro hjem for å la musklene få påfyll. Havregrøt er en sikker vinner etter trening, og denne varianten ble skikkelig god. Jeg kokte 60 g havregryn med 60 g kokosmelk, 2 ss sukrin og 2 dl vann. På toppen hadde jeg eple, klementin og cottage cheese og den ble faktisk helt sykt god. Både havregryn og kokosmelk er veldig mettende, så dette er et perfekt måltid for den sultne. Med både protein, karbohydrat og fett har du alt du trenger i et enkelt og raskt måltid. Kan også fint spises som frokost, lunsj eller kveldmat. Utrolig godt var det i allefall og jeg skal definitivt ha dette på menyen igjen innen kort tid 🙂 



18 kommentarer
    1. Ærlig talt, jeg blir provosert av den “maten” du lager og legger ut her. Hvorfor kan du ikke bruke ordentlige ingredienser? Trening og sunn mat er bra, men ikke kom og si at “protein whey powder” og alt det andre tullet er mat… Sjokoladekake og fastelavensboller lages med ekte sukker, melk, mel og sjokolade. Hvis du ikke vil spise det, ta deg en banan istedet! Men ikke tro at du lager skikkelig mat!

    2. Anonym: blir du provosert kan du jo la være å sjekke bloggen min 🙂 De andre leserne er glade for slike oppskrifter, og maten gjør meg glad også da spiser jeg det også! Havregrøt, eple og kokosmelk er ordentlige ingredienser det 🙂

    3. Hei!
      Jeg har nesten aldri lagt igjen en kommentar her før men i dag får jeg legge igjen en skikkelig tilbakemelding!
      Jeg synes du er utrolig inpirerende og jeg synes du har en utrolig veltrent og flott kropp, jeg har siden jeg begynte å lese bloggen din, ca et halvt år siden, begynt å trene mye mer styrke enn hva jeg gjorde før, og nå trener jeg da sånn ordentlig styrke, men tunge vekter og ser fremgang. De vektene jeg synes var tunge før synes jeg nå er alt for lette.. 🙂
      Jeg synes du er til stor inspirasjon og er veldig glad i at du legger ut treningsplanen din her på bloggen, samtidig som du også legger ut gode oppskrifter. Jeg lagde vaflene fra mandagsinnlegget og de var jo dødsgode, skal definitivt lage de igjen.
      Skulle ønske jeg bodde i Tronheim og kunne ha deg som PT når du er ferdigutdannet, men desverre funker ikke det når jeg bor i Oslo..
      Jeg synes ofte det er vnskelig å få til gode treningsøkter dersom jeg har dårlig tid, men jeg har lært av deg at litt er bedre enn ingenting dersom man faktisk ønsker fremgang i treningen.
      Ha en fantastisk fin dag videre og riktig god helg (imorgen)
      Klem fra en fast leser, jente snart 18 år

    4. haha, latterlig kommentar av anonym. Du er en av de får jeg vet om som lager sunn mat uten at man må ha halve iherb i skapet. Stå på Nora, digger deg!

    5. Bruker du den ‘stive’ eller flytende delen av kokosmelken? Neste jeg lager havregrøt skal jeg absolutt prøve med kokosmelk! Det høres godt ut!

    6. Havregrøt med kokosmelk er en stor favoritt her også 😀 (Nå elsker jeg alt med kokos melk da. Bland det i cottage cheese med bær..NAM). Den boken du har der. Vet du om det er mulig for oss som ikke leser til personlig trener å kjøpe den? Evt hvor man kan få den bestilt?

    7. Nå ble jeg jammen sulten! Denne varianten av havregrøt skal definitivt prøves 🙂 Og hvis dette ikke er ordentlig mat så vet ikke jeg 🙂
      Stå på, Nora!! 🙂 Digger bloggen din!!

    8. Har hørt at kortisonsprøyte kan gi arrvev, og dermed kan det ta lengre tid før det heles. Har du prøvd trykkbølgebehandling? Funket mot både vrien lyske og akutt betennelse i senen under foten hos meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg