Nøttebrownies og behandling

Denne nøttebrownien MÅ du faktisk bare prøve. Så god, og så enkel! Den ble virkelig saftig og smakfull, akkurat som en brownie skal være. Oppskiften ser slik ut: 

175 g kikerter (1 avrent eske fra gogreen)

3 egg

2 toppede ss kakao

2 ss smør ( jeg brukte vita hjertegod)

3 ss sukrin

1 ts bakepulver

10-15 dråper karamellstevia

2 never valnøtter

Tøm vannet av kikertene og skyll de godt. Mos de deretter med stavmikser før du tilsetter resten av ingrediensene. Smøret smeltes og valnøttene hakkes, før alt røres godt sammen og du heller i en form kledd med bakepapir. Jeg brukte en brødform, og stekte kaken midt i ovnen på 180 grader i ca 15 minutter. Avkjøl og gjerne topp med ekstra valnøtter og et dryss sukrin. 


At en så sunn brownie kan smake så godt er vanskelig å forstå, men denne her var faktisk helt nydelig! Jeg har virkelig fått øynene opp for å bruke bønner og kikerter i bakst nå, og så det kommer nok en oppskrift til i løpet av helgen. Det er så godt å kose seg meg god samvittighet, og det kan man definitivt gjøre ved å lage denne. Smak av sjokolade er virkelig terapi for kropp og sjel! Når jeg først er inne på terapi så fikk jeg endel mailer i går angående hvilken behandling jeg får for senebetennelsen min. Jeg går som nevnt til Bård hos Memento Total Helse for behandlinger, både når det kommer til forebygging og hvis jeg skulle få skader slik som nå. Jeg er heldig som har et samarbeid med så dyktige mennesker som kan hjelpe meg, slik at jeg kan trene på det nivået jeg ønsker. Jeg har fått en galvanisk maskin som fører strømimpulser/trykkbølger på området som behandles. I tillegg er det mye man kan gjøre med kostholdet. Omega-3 er betennelsesdempende, og kan motvirke innflamasjon i kroppen. Jeg spiser derfor mye fet fisk om dagen, i tillegg til at jeg tar ekstra tilskudd av omega-3. Den har jo også en rekke andre helsefremmende egenskaper, som kan være økt fettforbrenning, lavere kolesterol og mindre leddsmerter. 


Sponsor X-life har tilbud på alt av omega-3 nå, selv bestilte jeg denne 3-pakken til bare 219,-

Jeg klarte faktisk å spare et par stykker av browniesen jeg bakte i går, og skal kose meg med et par stykker før jeg går til skolen i ruskeværet. Jeg tenkte egentlig å ta bussen, men det hjelper lite i min egen #kilometerchallenge. Jeg må jo walk the talk, spesielt når så mange av dere gjør det samme! Med det ønsker jeg dere alle en fantastisk helg – nyt den til det fulle!

11 kommentarer
    1. Nam! Noe så fristende! Også med valnøtter da.. Mmm 🙂 Hvordan blir det med kikerter i røra, avgir de noen spesiell bismak? Har lite erfaring med kikerter fra tidligere, så litt spent på det. Om denne er så god som den ser ut, så er det kanskje verdt et realt forsøk i helgen 😀 Ønsker deg en flott fredag videre, Nora 🙂 Takk for at du delte oppskriften forresten!

    2. Du har ikke lyst til å legge ut de 20beinøvelsene du gjorde før skaden? Evt hvilke du gjorde i samme økt. Jeg kan en del øvelser, men er usikker på hvordan jeg skal kombinere dem best mulig..:/

    3. Wow! Disse browniene SKAL bakes når jeg kommer hjem i mai!! Savner kjøkkenet mitt!! Føkger hele tiden med på oppskrifter og bokmerker dem selv om jeg er på reis! Fortsett å legge ut sånne så er jeg opptatt lenge etter jeg kommer hjem 🙂

    4. Takk for svar! 🙂 Da tar jeg sjangsen på å teste disse ut fortløpende!
      Ha en strålende helg, Nora 🙂

    5. Hei! Bare lurte på om det går ann å erstatte dissa karamelldråpane? Isofall med kva? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg