Vaniljemuffins med eple og mandler

 

Jeg skal i selskap senere i dag, og der vet jeg det vil bli servert en hel masse kaker. Jeg kommer nok smake på noen av de, men jeg måtte jo lage sunn bakst til å ha med også. Jatakk begge deler – er det ikke det de sier? Disse muffinsene ble iallefall supergode, jeg måtte jo selvfølgelig prøvesmake litt og har allerede spist tre. Jeg er sikker på at de kommer til å falle i smak hos alle de andre senere i dag også, vanilje, kanel og eple er jo en super kombinasjon! Hvis du også er lysten på å lage noe sunt og godt denne lørdagen ser oppskriften slik ut:

2 dl fibra fullkornsmel

1 dl havremel

1 dl havgregryn

1 egg

300 g mager vanilje kesam

1 eple

40 g mandler

3 ss sukrin gold

1 scoop vaniljeprotein

10 dråper stevia vanilje

2 ts kanel

1 ts bakepulver

Hakk mandler og skjær opp eplet i små biter. Bland alle ingrediensene i en bolle og rør godt sammen. Fordel i muffinsformer, jeg anbefaler alltid å bruke silikonformer. Stek midt i ovnen på 200 grader i 20-25 minutter. Jeg fikk ca 25 små muffins av denne oppskriften. Som topping har jeg enkelt og greit brukt mager vanilje kesam og økologisk peanøttsmør – lettvint og godt! Med litt muffinsenergi i kroppen er jeg klar for dagens intervalløkt, igjen skal jeg løpe på bane. Det fine været virkelig utnyttes til det fulle, jeg blir så utrolig godt humør av sola og blå himmel.


Glad løpejente i ny hood fra sponsor X-life og kompresjonstights som er god til utholdenhetstrening.

Som dere kanskje har fått med dere skal jeg løpe halvmaraton i april, og jeg har også store planer om å løpe Holmenkollstaffetten gjennom jobben i mai. Med både første- og andrelag er det uaktuelt for meg å ikke kvalifisere meg til førstelaget og da må det trenes! Man blir ikke god av seg selv, om det gjelder løping eller styrketrening. Jeg er så glad i dette sitatet: the results you achieve will be in direct portion to the effort you apply.Så nå skal jeg legge ned et solid stykke innsats, sånn at jeg får et solid resultat også! Ønsker dere alle en sporty lørdag :)

7 kommentarer
    1. Hvordan er uka di nå? Sånn hvilke intervaller du kjører når og sånn 😀 Supert at du skal være me på halvmarathon! Har fulgt deg ei god stund, og tror dette er et mye “sunnere” fokus enn bodyfitness! ikke spydig ment asså 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg