Sprintøkt og gulrotmos

Denne sprintøkta kjennes utrolig godt i beina mine – ingen tvil om dette er annerledes trening enn hva jeg er vant til! Tidlig på morgenen møtte jeg Kristine for å sprint-intervaller på løpebane. Vi varmet opp med noen runder rundt banen før vi satte i gang. Vi løp 20 x 60 meter, med 60 sekund pause mellom hver 60 meter. Det høres kanskje lenge ut, og pausen føltes lang de første dragene også. Men etter å ha gitt full gass 10 runder merket jeg at lårene virkelig brant. Dere har kanskje sett rumpene og lårene til sprintere på toppnivå? Jeg tviler på at de kjører så mye hip-thust for å si det sånn, likevel ser de jo helt fantastiske ut! Jeg synes denne økta var skikkelig gøy, og det er lett å motivere seg til å løpe bare 60 meter hvert drag. Vi brukte rundt 10 sekunder per 60 meter, noe som tilsier ca. 3,5 minutter med effektiv jobbing. Lett å motivere seg til, gøy og ikke minst effektiv trening! Anbefaler dere å prøve denne økta, start gjerne med 20 x 60 meter som oss – neste uke tenker vi å øke til 30 x 60 meter. Det som også er fint er å ha noen å løpe med, konkurranseinnstinktet slår jo inn hver gang jeg ser Kristine begynner å dra fra, og da klarer jeg å øke farten enda litt til.


Gladjenter på løpebanen 🙂 Kompresjonstights fra 2XU / genser og pannebånd fra Kari Traa (sponsede lenker)

Mat må til etter en treningsøkt – og det er ingen hemmelighet at jeg er glad i grønnsaker. Jeg spiser minst en kilo grønnsaker hver dag, og jeg vet at det virker mye for mange av dere. Her kommer et tips for å spise mer grønnsaker, lag mos av den! Både brokkolimos, blomkålmos og gulrotmos smaker digg, og i dag falt valget på den siste. Jeg brukte 400 g gulrot, 1 ss smør, 1 ss sunnere aprikossyltetøy og smakte til med salt og pepper. Kok gulrøttene først og hell av vannet, før du blander alle ingrediensene i en bolle og moser med stavmikser. Jeg synes personlig aprikossyltetøyet setter prikken over i’en, men om du ikke har dette smaker mosen godt uten også. Jeg serverte med stekt svinekjøtt og en enkel salat, en enkel men god måte å få i seg nok grønnsaker på. 



Hva er ditt beste tips for å spise nok grønnsaker i hverdagen?

12 kommentarer
    1. Hvordan jeg får i meg mer grønnsaker: Lager juice av de. 🙂 Finnes masse gode oppskrifter på nett.
      Og så lager jeg masse råkostsalater, superdupert til fisk.

    2. Sykt bra jobba, så deg på hit the gym i sta også, spreke du! Skikkelig motivasjon og et godt forbilde! Stå på videre med springinga, så håper jeg betennelsen din snart er borte! Stor klem

    3. hørtes ut som en gøy økt 🙂 du kan også kjøre 20 x 60 meter x 2.. med 60 sek pause mellom hver 60 meter, og lenger pause mellom de to seriene med 20 sprintlengder 🙂 feks 2-3 min.

    4. Hei du! Jeg har akkurat oppdaget bloggen din via fitnessbloggen og det er jeg VELDIG glad for. Så inspirerende!
      Jeg har et lite spørsmål til deg: Når du er på diett og skal stille i fitness, hvordan cardio har du trent da? Leste det fitnessbloggen hadde skrevet om fitnessjentene for noen år siden og så dere trente cardio både morgen og kveld, og opp til flere timer! Har ikke superduper greie på det så lurer egentlig på hvordan cardio som gir best resultat, langkjøring, intervaller? Og er saltimer like effektivt som annen cardio. Det blei mye spørsmål, håper du kan svare. Klem 😀

    5. Hei Nora!
      Jeg lurer på om du kunne fortalt meg litt om studiet økonomi og administrasjon. Du er utdannet økonom ikke sant.? Jeg tenker å søke på studiet og kanskje går jeg så langt til å ta master også. Men det får tiden vise. Anyway back til spm. Er det mye matematikk i studiet og hvilken grad, er det vanskelig- utgjør det en stor del av studiet. Hvordan er fagene? Hva vil du si til en som kunne tenke seg å søke dette studiet- som inneha hvilke egenskaper, interesser, være forberedt på, hvilken type må du være for å søke dette studiet? Er det vanskelig å få jobb i det? Er det godt betalt?
      Takker for svar. Håper du svarer:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg