Funksjonelle magefavoritter

 God morgen 🙂 Jeg tenkte jeg skulle vise dere to av gårsdagens mageøvelser, begge har nemlig blitt favoritter for min del. De jobber begge godt med hele kjernemuskulaturen, og jeg er skikkelig støl allerede. En stor grunn til det er nok at jeg har vært dårlig på å utføre anti-rotasjonsøvelser, og holdt meg til de “gode, gamle” mageøvelsene. En anti-rotasjons øvelse som vil rett og slett si at øvelsen har som hensikt å motvirke rotasjon. Det er litt vanskelig å forklare øvelsene, men heldigvis sier bilder mer enn 1000 ord:

Topp / antishake tights / treningssko fra sponsor X-life

Øvelsen over heter landmines og er en virkelig god øvelse for magemusklene. Jeg skal fokusere mer på denne øvelsen fremover for å styrke kjernemusklene mine. Den utføres ved å stå oppreist med armene strakt ut forran kroppen, dereter føres stangen kontrollert fra side til side.  Du kan også utføre øvelsen med å plassere ene enden av en vektstangen i en hjørnekrok hvis gymmet ditt ikke har opplegg for øvelsen.

 Ikke skyt meg hvis jeg tar feil – men jeg tror neste øvelse heter “core 45.” Stangen jeg holder i er 45 cm – så det er der navnet stammer fra. Start med å stå rett opp og ned før du vrir hele kroppen over til motsatt side. Få med hofta for best mulig rotasjon, og sørg for å holde igjen på vei tilbake. Utfør 10-15 repetisjoner før du snur og gjør det samme på motsatt side. Utførelsen ser dere på bildene under:

Begge disse river godt både under utførelse og dagen etter! Jeg kjente det da jeg sto opp av senga i dag, men den følelsen ønsker jeg velkommen. Alltid godt å kjenne at man har tatt i på trening synes jeg,og litt treningsverk har ingen vondt av. Nå skal jeg komme meg avgårde på jobb før skolebenken venter i kveld – det er nemlig ny studenthelg i vente 🙂 Håper dere fikk litt inspirasjon til å trene mage i dag, og tar helg med god samvittighet i dag!

Har dere prøvd noen disse øvelsene før?

14 kommentarer
    1. Ah, nye, alternative øvelser for magen, tusen takk!! Du ser utrolig sterk ut om dagen – ikke at jeg er noen ekspert, men har ikke du et større potensiale i bodyfitness enn i bikinifitness? Tanken slår meg hver gang jeg er inne på bloggen din:)
      Ha en glad dag!

    2. Hei, takk for super inspirasjon og gode bilder:-) bare et lite spørsmål i forhold til balanse i hverdagen og innlegget om fitnessavhengighet – har du aldri en ren hviledag hvor det handler om restitusjon og litt annet input? Men når det er sagt ser du sterk ut om dagen, og lyser av treningsglede, men hvile og fri er viktig det og:-)

    3. Julie: jeg tar alltid hviledag etter 2-3 dager med styrketrening , alt etter hva jeg trenger 🙂 men da gjør jeg ofte andre ting fordi jeg har lyst, som å løpe eller gå tur. Både hodet og kroppen har godt av det 🙂

    4. Hege: Det er godt å høre! Bodyfitness er jeg nok litt for lita til å være med i, men det er gøy å få tilbakemld på at du synes jeg kunne vært med 🙂

    5. heihei 🙂 jeg lurte på en ting jeg! vet du noe om frakt/ toll eller noe tilleggskostnader som kommer dersom man bestiller fra iherb? 🙂 håper på svar!

    6. Og til navn:
      Så lenge du holder deg UNDER 200NOK, (verdien av varene, frakt kommer i tillegg) så er det ingen toll eller moms 🙂 Bare husk å ha noen kroner å gå på.. Bestiller du for 199,89 og kursen forandrer seg kan det fort bli over 200. Bruk DnB sin valutakalkulator 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg