Kickstart og #3dager3x3

God formiddag alle sammen! Uka mi har startet kanonbra – med en treningsøkt på beina før jeg løp min første intervall i cardiochallengen. Jeg tenker alltid at mandag setter standarden for resten av uka , og da var dette virkelig en perfekt start. Jeg kjørte med fokus på kontakt og ikke så tunge vekter, jeg har pådratt med meg en liten senebetennelse i hofta så jeg prøver å ta hensyn til den. Økta i på Hit the Gym i dag så slik ut:

Knebøy 3 x 6

Ettbeins strake markløft 3 x 10 på hver fot

Strake markløft 3 x 8

Utspark 3 x 10

Sittende lårcurl 3 x 8


Tights / topp / løftesko 

Ettbeins strake markløft er en skikkelig god øvelse for bankisde lår, og jeg merker virkelig kontakten med både hamstrings og rumpe. Start med å legge vekten på høyre fot, og forestill deg kroppen som en lang linje fra nakken din og ned til venstre hæl. Len deg forover mens du holder denne linjen  – det vil si at du jobber med kjernemuskulaturen og holder ryggen rett. Len så langt fremover at kjenner en god strekk på baksiden av høyre lår, stam setermusklene og skyv hofta frem på vei tilbake. Pass også på å stablisere skuldrene dine – da er det også lettere å holde ryggen rett.  Personlig synes jeg det enklere å utføre øvelsen med kettlebells enn med manualer.  Det kan være litt vanskelig å finne balansen, men med løfteskoene står jeg så fantastisk stabilt at det går som en lek! Et tips til å holde balansen hvis du sliter med det kan være å låse blikket på et punkt, det føler jeg hjelper på. 

Så var det klart for ukens første intervall-kjøring sammen med fine Kristine. Hun er med på cardiochallengen, og det er det veldig gøy å se at så mange av dere også er! Jeg ville ha litt ekstra juling på beina, og kjørte derfor heller opp stigningen enn farten denne gangen. Dragene kjørte jeg med stigning på 5 og hastighet på 10, før jeg hadde aktiv pause ved å skru ned farten til 6,5. Etter ett minutt aktiv pause kjørte jeg på med neste drag, og jeg kjente at beina mine var slitne på vei hjem. Godt jobba på trening betyr at jeg fortjener god mat, og jeg gikk for klassikeren riskaker med protein og bananskiver.  Så godt og så enkelt , og perfekt påfyll etter ei treningsøkt! Nå er det klart for å dra på jobb – og synes alle dere kan kickstarte treningsuka denne mandagen også 🙂



Innlegget inneholder sponsede lenker

19 kommentarer
    1. Herlig! Jeg skal også trene bein idag, og den gode inspirasjonen du er kjører jeg også på med cardiochallengen din! 🙂
      Du er knallgod – takk for all inspo og fine tips! Ha en nydelig mandag og ny uke! 🙂
      M <3

    2. Takk for flott trenings inspirasjon på en sliten mandags formiddag. Jeg skal på trening i dag!
      De reimene dine så gode ut, hvor har du kjøpt dem? 🙂

    3. Bra økt! Jeg elsker den tightsen, men trodde den var litt lenger i bena? Har en 7/8-tights fra rønisch, og den rekker meg rett over anklene (jeg er 163 cm). Den der er vel også 7/8? Har du dratt den opp, eller er den så kort? 🙂

    4. Hei Nora! Jeg har mistet totalt matlyst om dagen. Jeg er veldig motivert når det gjelder trening osv. Jeg vet også hva som er lurt å spise, MEN jeg trenger noen kreative tips som kan få meg on track again. Jeg er veldig lei av kylling og kyllingsalat… Kan være jeg vil ha kylling bare tilberedt på en annen måte. Har du noen ideer? 🙂 Takk på forhånd!
      – Nicolea

    5. Et tips når det kommer til markløften: det er riktig som du sier at du skal tenke strak kropp, men det er ikke din når du ser opp. Husk at nakken også skal være nøytral slik at du unngår å løfte med nakken… Prøv å unngå å se i speilet 😉 fokuser heller på å få riktig teknikk ved å “kjenne det i kroppen”. Ikke meningen å virke pirkete, men ser denne feilen så altfor ofte..

    6. For en bra start på uka! Lurte på om du har tips til intervalltrening på tredemølle, hastighet, hvor lenge, hvor lenge pause i hvilken hastighet og hvor mange ganger i uka?
      Tenkte å prøve meg på #5k5dager nesteuke, da jeg har bedre tid og det er bedre planlagt! God insprasjon på bloggen din! Til både øvelser og mat! 😀

    7. Hei Nora!
      Har lest bloggen din en ganske lang stund nå, og det er så givende og inspirerende! Du gir så utrolig god motivasjon og er et fantastisk forbilde. Viljestyrken din og pågangsmotet ditt er helt enormt, det er beundringsverdig. Du står opp gry tidlig hver morgen fra den varme gode senga, og starter dagen beinhardt, du er helt rå! Jeg har mye å takke deg for når det gjelder min egen motivasjon og styrke til å gjennomføre!
      Tusen takk for en fantastisk blogg, du er unik 🙂

    8. Haha, kjenner jeg er stolt av navnet mitt nå! Rart med det at jeg pleier å skjekke alle blogger på blogglisten nesten, men aldri før klikket meg inn på din! Men dette gjorde jeg da for noen dager siden og jeg må bare si at jeg er FAST LESER! Utrolig hvordan en blogg kan bli sååå inspirerende? Du får meg til å ville trene hver dag, spise sunnere, og lære nye ting! Du er utrolig dyktig i det du driver med, skulle ønske jeg var like flink! Fortsett å blogge akkurat som du gjør, for det kommer du utrolig langt med. Du gir mange inspirasjon, og hvorfor det er viktig å trene, også håper jeg at mange tenårings jenter som tror det å slanke seg er å slutte å spise og trene masse, titter innom denne bloggen å skjønner at det ikke er sånn! Du kommer til å nå høye mål Nora fordi du finner de andre verdiene i hverdagen enn bare, shopping, sminke, penger og alkohol som noen andre bloggere! Men sette mere fokus på det som fremtiden vil lese og lære om. Digger bloggen din, jeg har stor tro på deg! <3 <3

    9. eee, hvorfor spiser du ikke frokost, det er forsket på at frokost er det viktigste måltide på dagen?! Du som trener så mye bør spise frokost?

    10. Anonym: nei – frokost er ikke nødvendigvis det viktigste måltidet 🙂 det som derimot er viktig er at du spiser nok i løpet av dagen – og det gjør passer jeg på hver eneste dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg