hits

Hamburger med spr stpotetfries og ny cardiochallenge

Dagens lunsj ble hjemmelaget hamburger med spr stpotetfries. Hamburger er det ingenting i veien for spise hver dag hvis du lager den selv i stedet for p kebabsjappa. Disse lagde jeg av 200 g karbonadedeig, to hele egg og en finhakket rdlk. I tillegg tilsatte jeg litt salt og pepper, fr jeg formet de runde og flate og stekte p middels varme i panna med litt olje. Stpotetfries har jeg alltid elsket, og fikk i dag tips av ei venninne om gjre de ekstra spr ved vende de i eggehviter fr de gr inn i ovnen for en ekstra spr overflate. Jeg mtte selvflgelig prve tipset med engang, og det anbefales absolutt! Skjr stpoteten i strimler, vend i eggehvitter og fordel p bakepapir. Over de drysset jeg salt, chilipulver og litt olje fr jeg satte platen inn i ovnen p 200 grader i ca. 25 minutter.


Jeg serverte med en stor salat til, og med sukkerfrie ketchup-hjerter p burgerne mine. Bare for symbolisere at jeg elsker sunn mat og trening,som er en stor del avlivvstilen min og det er det jeg nsker inspirere til gjennom bloggen. Som lovet har jeg ogs en ny cardiochallenge for neste uke - som jeg hper s mange som mulig blir med p! #5k5dager ble jo en storsuksess med mange, mange av dere som lp sammen med meg - og det hper jeg dere gjr p #3dager3x3 ogs! Det ble alts en intervall-challenge denne gangen, men jeg har ftt mange gode tips til andre utfordringer jeg kan kjre i ukene fremover. Denne gangen tenker jeg at 3 dager er nok slik at kroppen fr en hviledag mellom hver intervall. 3x3 gjennomfres som navnet tilsier ved lpe tre drag p tre minutter. Aktiv pause mellom hvert drag, og tiden her bestemmer du selv. Jeg vil likevel anbefale ha kortere pause enn dragene, derfor er mellom 1-2 minutter aktiv pause det optimale i mine yne. Prv deg fram og finn ut hva som passer deg best. Intervaller er knallbra for bde fettforbrenning og kondisjonenen - s her det ingen grunn til st over utfordringen. Det er jo tross alt bra 9 minutter intensiv jobbing hver gang - alts alts bare 27 minutter gjennom en hel uke. DET klarer vi - ikke minst klarer vi det nr vi gjr det sammen. Gjerne legg ut bildene p instagram og hashtag med #3dager3x3 - s kan vi motivere hverandre :) Kvelden skal jeg bruke til lade opp til den frste intervall-kta som blir i morgentidlig, n kjrer vi p!

14 kommentarer

Vi ska s naile frste kt imrrah!!

Klarer du spise alt det der? Ser jo s mye ut! :D Ser diiiigg ut!

Drea: hahaha, ja lett! hadde tilogmed en burger til men den var det ikke plass til p tallerkenen :P

For en fantastisk middag! Og s sjarmerende med hjerter p burgerene - og heilt genialt for symbolisere at du elsker sunn mat og trening :) Ha en fortsatt fin kveld!

Det s utrolig godt ut :) Tror ikke jeg kan vre med p denne cardiochallengen :(

jeg er med! :D

Maten s nydelig ut.

Du ser ut til vre i veldig god form, og ser nydelig ut bakfra.

Er det en string du bruker under tightsen? :)

Gy med challenges! Vil bare ppeke, hper ikke jeg virker altfor arrogant, men er pt-student selv (ferdig neste uke :-D), og har da lrt at.. det er anbefalt med en sammenlagt arbeidsperiode p minst 16 minutter, helst 20, om man nsker bedre formen, om man allerede har litt lpeform, vel og merke. Men det gjr det jo lett gjennomfre nr den er spass mild da, og dt er jo absolutt det viktiste :-)

Og den middagen s GOD ut, skal prves! Elsker stpotetfries, men har savnet litt crunch, ja, hihi..

Anette: herlig med innspill :) tenker ikke legge terskelen alt for hy ja - s flest mulig blir med lpe! dette er jo noe de fleste klarer gjennomfre. S kanskje det blir en ultimate challenge om noen uker 4dager4x4?! :D

S sinnsykt godt ut! Et lite tips er steke burgerene i stekovnen :) da trenger mann ikke olje, de lager seg selv og blir supersaftige! Du legger dem rett og slett bare p et bakepapir, setter de inn i ovnen p 200 grader . Best snu de etterrhvert ( snn ca etter 7min) :)

Jippi! Jeg er med! :D

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat