Bygger bein baby!


Limited edition antishake tights / t-skjorte / løftesko (sponsede lenker)

Ukens første økt er gjennomført og den ble intet mindre enn superbra! Jeg er så glad i mandager, det er så herlig å starte treningsuka med fulle batterier og masse energi. Det gjør det så mye lettere å holde den gode trenden oppe gjennom hele uka. Jeg har som dere vet litt ekstra fokus på å bygge bein, og jeg føler virkelig at jeg har god fremgang for tiden! Spesielt synes jeg at bakside lår/hamstrings har utviklet seg bra, så satser jeg på at resten kommer etter også. En ting er iallefall sikkert, og det er at det er en fryd å trene knebøy i de nye løfteskoene mine. Jeg har aldri følt meg så stabil under løftet i hele mitt liv, så disse skoene har blitt favoritter allerede. Dagens beinøkt så ut som dette:

Knebøy 3 x 6

“Hacklift” i purmotion 3 x 10

Utspark 3 x 12

Sittende lårcurl 3 x 8

Reverse hyper i maskin 3 x 12

Pull through 3 x 15

Jeg liker å kjøre høyrep på øvelsene som tar dirkete på rumpa, og tar heller av vekter for å oppnå god kontakt. Et triks jeg ofte bruker er å tenke at jeg skal skvise fast en tikroning mellom rumpeballene mine, det konsentrerte jeg meg om da jeg kjørte pull through i dag. Det høres kanskje dumt ut, men det sørger virkelig for å holde fokuset på riktig plass. En annen ting som holder fokuset på plass er printet på den awesome t-skjorta mi – ADDICTED 2 FITNESS!


Du er ikke skikkelig fitness-blogger før du tar gymselfies med speilrefleks 😉

Det hjelper ikke bare å trene beina for å bygge de større, musklene trenger masse næring for å kunne gro. Mandag betyr høydag for denne jenta, og akkurat nå spiser jeg riskaker med bananskiver og proteinpulver på. Litt vanskelig å ikke søle på tastaturet til den fine nye macen min, men jeg er heldigvis god på å multitaske. Riskaker er  åå godt, og så enkelt! Enkle matbokser med kylling, ris og grønnsaker er også klare til senvakta på jobb. Men før den tid skal jeg pugge litt anatomi og være flink PT-student. Knallstart på uka med andre ord – og det håper jeg alle dere har også!

22 kommentarer
    1. Du er så motiverende og flink! Oppskriftene dine på bloggen gjør det så lett og spise sunt og variert! Tusen takk, stå på :)))

    2. Digger bloggen din! Kjempe inspirerende!! 🙂
      Men jeg lurte på en ting, jeg har prøvd meg noen ganger på pull through men føler ikke jeg får noe ut av det, jeg er ganske sikker på at jeg har riktig teknikk. Men får ikke like god kontakt som jeg gjør med hip thrust f eks. Har du noen tips? 🙂

    3. Hvordan syns du det er å trene så tidlig på dagen? Spesiellt bein. Jeg trener bestandig senere på kvelden da jeg føler jeg må få i meg endel mat først. Hvor mange ganger i uka kjører du bein?

    4. Silje Grytbakk: jeg liker veldig godt å trene fastende jeg 🙂 spiser aldri før rundt 12-1, uansett – og det går kanonbra å trene før første måltid. Kjørte tyngre enn LENGE i dag tidlig 🙂 kjører bein minst 3 ganger i uka.

    5. Litt off topic, men.. Hva er mest effektivt mot ridebukselår? Har trent aktivt i over et år, og det har blitt mye bedre enn det en gang var, men føler jeg ser lite fremgang nå.. Bør jeg; Løpe mer? Sykle mer? Øvelser for rumpe/lår?

    6. Heisann! Jeg har sendt deg en mail til epost adressen du har oppgitt, vet ikke om det er feil adresse eller?:-) stor kleeem

    7. Mathilde johnsen: det er riktig epost, men jeg har ikke kapasitet eller kunnskap til å svare på personlige henvendelser nå desverre. Det blir når jeg er feridg PT 😀

    8. Hei Nora, er ser så fantastisk inspirende ut og gir meg mye kunnskap pg motivasjon! Elsker også å trene ben, hamstring og ikke mint bootyen. Men nå, de siste to ukene har jeg fått ganske så vondt i hofteleddsmuskelatur, periformis (under rumpa) og ned i bena. Tøyer som en gal og ruller rundt på foam roller uten særlig bedring på to uker. Smertene går også opp i korsrygg, og gjelder særlig høyre side av kroppen. HAr du noe erfaring eller tips angående dette? MIstenker det er slags overbelastning eller konsekvens av feil teknikk? HAdde satt utrolig pris på svar!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg