Livet som PT-student

God søndagsmorgen alle sammen! Jeg skal straks sykle til skolen, men tenkte først å poste et lite innlegg om hvordan livet som PT-student er. Jeg har fått mange spørsmål om studiet allerede, så jeg håper dette innlegget er litt oppklarende for dere 🙂 Jeg er 100% sikker på at jeg har valgt riktig studie denne gangen, for jeg kan på hånden på hjertet si at jeg aldri jeg gledet meg skikkelig til å gå på skolen før. Det gjør jeg virkelig nå – og det på en søndagsmorgen til og med! Vi har skole annenhver helg, og alt av studiematerial ligger på Ipad’en vi fikk utdelt første skoledag. I tillegg har AFPT utrolig dyktige forelesere – som gjør at pensum blir veldig interessant. For min del er det veldig gøy å faktisk lære teorien bak den fantastiske kroppen vår, jeg har jo aldri hatt en eneste time i anatomi før! Jeg har derimot mye praksis når det kommer til bruk av musklene, så det blir spennende å sette teori og praksis sammen. Kurset varer frem til eksamen i juni, og hvis alt fint på eksamen blir jeg ferdig utdannet personlig trener til sommeren. AFPT holder kurs i alle de største byene i landet, og tilbyr nå også hele utdannelsen på web for de som ønsker det. Det kan du lese mer om her, og bruker du koden NMT13 får du faktisk 5% rabatt på studieavgiften 🙂 Jeg tok med kameraet på skolebenken i går, og knipset en del bilder gjennom dagen for å vise hvordan det hele foregår:


Selv med interessant pensum trenger jeg påfyll av energi  i form av fres og celsius, og babling med hyggelige klassekamerater mellom timene 🙂

Siden vi bare har skole annenhver helg er de ganske intensive, og vi holder på fra 9-18 både lørdag og søndag. Midt på dagen har vi en time lunsj, som jeg vet å utnytte til trening! Forelesningene holdes nemlig på Elixia her i Trondheim, da det er viktig å ha lokaler som passer til både teori og praksis. Under gårsdagens lunsjpause hadde jeg bestemt meg for å sette ny rekord på 5 kilometeren, og det klarte jeg jammen også! Jeg løp med kompresjonssokker for første gang, og lurer på om det er kanskje er litt av årsaken? Ny bestetid ble iallfall 26:16 – så får vi se om jeg klarer å gjøre den ENDA bedre ikveld. 



Gladjente med tomlene opp i kompresjonstights fra 2XU og løpeskjorte fra Craft. 

Med så mange timer på skolebenken er det viktig med mye mat for å holde energien og fokuset oppe. Når jeg sier mye mat så mener jeg mye mat også, sjekk bare matboksene mine fylt med kylling, ris og grønnsaker under. De veier over 1 kilo, og jeg må komme meg på shopping for å kjøpe noen større bokser snart. Det er jo bare såvidt jeg får pressa all maten min i disse! Litt dårlig lokk har de og, og det verste jeg vet er hvis mat faller ut i treningsbagen. Mye man må tenke på som fitnessutøver, haha! Nå må jeg iallefall tenke på å klappe sammen maskina og sykle avgårde, en ny og spennende dag venter på meg. Ha en supersøndag alle sammen – det skal jeg ha 🙂



 

Innlegget inneholder sponsede lenker

12 kommentarer

Siste innlegg