Burger bonanza

God lørdagsmorgen! Det er helg, noe som alltid er en unnskyldning for å kose seg litt ekstra. Men kos behøver virkelig ikke å bety sukker og sjokolade, det finnes jo så utrolig mye god og sunn mat.  Kanskje gikk det ned litt ekstra i går for alle som var ute på date, eller hjemme i sofaen med isboksen 🙂 Det må man virkelig kunne unne seg innimellom, men da er det kanskje å velge litt sunnere mat i dag. At det er helg betyr nemlig ikke at man trenger å kose seg nonstop fra fredagettermiddag til søndagskveld, alt med måte vet dere 🙂 Jeg for min del skal lage hamburger med søtpotet båter til i dag, og tenkte derfor å komme med litt burgerinpo til dere også. Her kommer iallefall to knallgode og sunne varianter – så om du ikke har bestemt deg for kveldens middag enda har du hete tips under! 

Hva med en kyllingburger med hjemmelaget brød? Oppskriften finner du ved å trykke her – og dette er virkelig en fantastisk digg burger. Superenkel er den også, det er jo strengt tatt bare kyllingfilet stekt på panna med ferske grønnsaker til og enkelt brød av egg og havremel. Du trenger med andre ord ikke være en masterchef for å stelle i stand dette måltidet!


Jeg skal selv gå for den skikkelige hamburgeren med kjøtt – laget av karbodadedeig og med søtpotetbåter til. Åh – kjenner jeg gleder meg til middagen ikveld allerede! Fullstendig oppskrift finner du ved å klikke her,  og jeg lover at denne burgertallerkenen smaker amazing. Jeg elsker å lage sunn mat selv, med alle ingrediensene helt fra bunnen av. Da vet jeg akkurat hva jeg får i meg, og kan kose meg med den beste samvittigheten i verden. 


Jeg er jo som nevnt på skolen i helgen, og utnytter nå pausen maksimalt. Blogger og skal straks løpe 5 kilometer, og jeg har virkelig troa på at jeg klarer en bedre tid denne gangen! Jeg blir virkelig superinspirert av alle dere som er med på challengen, og jeg tenker å kjøre noen flere slike fremover. Det motiverer jo både meg og dere til å komme på trening – vinnvinn med andre ord 🙂 Nå det løpes – ha en sunn og sporty lørdag alle sammen!

6 kommentarer
    1. dag skjedde det noe morsomt på trening. Jeg løp gjorde benkpress i hjørnet på senteret og kjente at jeg måtte slippe ut litt luft. Det var nemlig en liten smyger som stod for tur. Musikken var på og smygere avgir ingen lyd heller så trodde det skulle gå greit. Raketten ble sent ut i rommet i det Britney Spears song ?work bitch?
      Men plutselig stoppa de i resepsjonen musikken og lurte på om det var noen døde rotter i taket da senteret har problemer med rotter. Det lukta så vanvittig sa de og folk så opp i taket, men ingen så noe. Jeg kjente jeg ble mer svett enn vanlig på trening denne gangen.
      Smygere er noe skikelig dritt. Blir ikke mer tunfisk til frukost for meg lenger. take care!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg