Lønningslykke

HEI! Jeg er ei overlykkelig jente akkurat nå, jeg har nemlig klart å bruke opp nesten hele lønninga mi dagen etter den kom inn på konto. Men who cares når det gjør meg glad? 🙂 Innlegget er altså ikke sponset, men det er rett og slett anbefalinger fra min side på hva som er verdt å bruke penger på. Med så mye tid som jeg legger ned i trening skulle det bare mangle å legge ned litt i å freshe opp resten også synes jeg. Jeg fikk min første vippeextension på Glimt til NM i fjor – og etter det var jeg hekta. Så fint, så lettvint og ikke minst så praktisk! Ingen mascara som renner når jeg svetter på trening, og ekstra glimt i øyet er virkelig ingenting å klage på. 

Før brynstylingoppe til venste – gladlaks etter nede til høyre.

Jeg har aldri gått ut døra fra Glimt uten å være fornøyd, Marthe Fjeldberg vet å gjøre meg fornøyd. Med lemping av vektskiver, kettlebells og maunaler er det rett og slett umulig for meg å ha gele- eller acrylnegler lenger. De brekker bare, og jeg gikk derfor lenge uten noe som helst på neglene. Nå har jeg begynt med shellac, som kun legges på mine egne negler. Lakken blir herdet slik at neglene holder lengre, og sitter fint på i ca. 3 uker. Med så grått og trist vær som det er ute nå ville jeg virkelig ha noe glitrende og fargesprakende, og det fikk jeg jammen også: 

Etter besøket på Glimt gikk jeg bort til min kjære Kristine for en aldri så liten sminkedate! Vi har jo som regel bare treningsdates sammen, men dama er jo makeup-artist i tillegg til personlig trener – noe jeg måtte utnytte 🙂 Jeg fikk handlet inn ny sminke som står finfint i stil med de nye glittervippene mine, og var veldig glad etterpå som dere ser. Det er så gøy å være jente-jente innimellom, og ikke bare svett på treningsstudioet! Ja, du leste riktig, det var meg som nettopp skrev det der. Der er ingenting i veien for å ta det beste fra to verdener 🙂

Nå tenker dere sikkert, “vipper, bryn, negler og sminke – var det hele lønninga di?” og svare mitt er nei. Den gikk nemlig med til den nye babyen min:

 Hipphurra for min aller første Mac! So far skjønner jeg ingenting, teknisk tilbakestående som jeg er, men det kommer seg vel etterhvert! Jeg er iallefall forelska i den allerede, bare fordi den er så fin å se på. Nå er jeg klar over at dette ble er veldig overfladisk innlegg, men jeg tenker som så at det kommer dere lesere litt til gode også nemlig. Nå får forhåpentligvis bloggen litt bedre kvalitet etter å endelig ha bytta ut pc’n som har jeg hatt siden før jeg begynte på TØH i 2010(!). Virkelig på tide at jeg tok denne investeringen med andre ord, selv om jeg har klart å bruke opp lønninga allerede. Men jeg har fryseren full av kylling, laks og grønnsaker, så da har jeg egentlig alt jeg trenger 🙂  Ikke nok med alt dette – jeg har fri fra jobb i dag også, langtur ute i det fine været venter før jeg skal trene BEIN etterpå! For en dag, og for en lykke man faktisk kan kjøpe for penger. Den er nesten like bra som treningsgleden jeg skal ha etterpå, men bare nesten. Ingenting slår ei god beinøkt, og det har jeg store planer om å ha i dag! Hvis jeg skjønner meg på Mac’en kommer det en oppdatering på den senere ikveld – ha en strålende torsdag enn så lenge da dere 🙂 

11 kommentarer
    1. Å, så fin du ble! 🙂 høres ut som du skal ha en flott dag 🙂 her er det gåtur med hundene først (synd vinden ødelegger litt, men ut å gå likevel :D) så overkropp på senteret senere ikveld! Sukk som jeg gleder meg 😀 ha en fin dag, Nora! 😀

    2. Gratulerer med din aller første mac! Mac er, tro det eller ei, heelt fantastisk! 🙂 Som en liten trøst brukte jeg flere uker på å skjønne min og jeg ‘hatet’ den nesten litt til å begynne med! Men nå ville jeg ikke byttet den mot alt i verden! 😉 Har blitt en skikkelig Mac-jente! 😉

    3. Kjøpte meg MAC bok pro før jul til 16 900, men skreddesydde den selv med spesifikasjoner jeg selv liker. Løp 5K på mølle i dag på 29:06. Rolig tur! Ønsker deg en fin dag!

    4. Tips for deg som ny Mac-bruker: lær deg nyttige hurtigkommandoer som f.eks: cmd+c (kopier), cmd+v (lim inn), cmd+q (avslutt program). Det er også lurt å gå inn på systemvalg>styreflate og kryss av på det som passer for deg! Veldig kjekt med hurtigtaster på styreflaten/touchpadden din 🙂 Ting går aå mye fortere. Jeg har hatt min Mac i flere år, og jeg elsker den! Once you go Mac, you never go back!! Kos deg med den nye babyen din 😉

    5. Æ e mac jomfru æ å Nora.. :p føle d e en elektronisk duppedings fra mars! fanden så uvant! Ellers så e d alltid bra m et glimt i øyet 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg