Maxfit

Akkurat nå ligger jeg rett ut på sofaen – jeg er nemlig dødssliten etter dagens økt på Maxpuls! Timen jeg var på i dag heter Maxfit, og blir man ikke fit av denne typen trening så blir man aldri det. Dagens økt besto kun av 4 øvelser: long cycle med kettlebells, boxjumps, situps og utfall med kettlebells. Økta var lagt opp slik at vi kjørte først en runde med 40 reps på hver øvelse, deretter 30, så 20 og 10 repetisjoner på den siste runden. Altså ble det først 40 long cycle med kettlebells før vi gikk rett på 40 boxjumps, videre til 40 situps og avsluttet med 40 utfall med kettlebells. Deretter var det kun en liten pustepause før neste sett med 30 reps på hver. Rart jeg er sliten nå eller?! Jeg kjørte økta med kettlebells på 10 kg, og det var mer enn nok med et så høyt antall repetisjoner. Jeg brukte totalt 26:30 minutter på å gjennomføre, og var sykt fornøyd med egen innsats i dag! Under ser dere noen actionbilder:

Tights / løftesko / topp / sports-bhsvettebånd  (sponsede lenker)


Jeg har endelig fått mine splitter nye løftesko i posten som jeg snakket om forrige uke! Valget falt tilslutt på de oransje, og jeg var skikkelig spent på å teste de ut under dagens økt. Skoene er veldig stabile, og passer perfekt til crossfit-lignende trening. De tilpasses individuelt ved å varme de opp med hårføner, før du snører skoene på og de former seg etter din egen fot. De skal være spesielt gode til baseløft, kassehopp og klatring i tar, så jeg måtte selvfølgelig teste de ut på alle områder:


Knebøy med lett vekt på skuldrene – light weight baby!

Veldig glad og fornøyd jente som dere ser – killer treningsøkt med bra utstyr og bra folk, da blir det ikke bedre! Nå skal jeg få i meg litt bra mat også, før jeg skal finne senga og lade opp til i morgen. Da skal jeg nemlig sette ny rekord på 5 kilometeren, målet er å være bedre enn alle dere som hashtagger #5k5dager. Det kan nok bli vanskelig med så mange treningsglade mennesker som har blitt med på challengen, men jeg skal gjøre mitt beste!

8 kommentarer

Siste innlegg